Number of visitors:


Events:

Our media partner:

Optimized for browser:

Lokality návštěvníků našich stránek

Weather at the park railway Olympia:


More weather

Nádraží.
(photo © Tomas Randysek)

Sychravé podzimní počasí se již pomalu stává tradicí na každoročním Srazu bláznů na zahradním kolejišti v brněnských Řečkovicích. Výhodou jsou však určitě "oblaka" zkondenzované páry, která se valí z komínů, válců a píšťal parních lokomotiv, což ocení zejména fotografové. Komu byla zima, mohl využít občerstvení na terase. Neřidiči mohli ochutnat i něco ostřejšího pro zahřátí.
Hlavním prvkem v kolejišti byl letos nový ocelový příhradový most s délkou 8 metrů z produkce firmy ASY model. Most je usazený na čtyřech pískovcových pilířích a klene se za jezírkem mezi stanicemi Potůčkov a Susch. Z pohledu návštěvníků je most vzhledem ke svažujícímu se terénu zahrady trochu ukryt za jezírkem a vzrostlými kmeny stromů, takže na první pohled tolik nevyniká. Most se ukáže v celé své kráse z druhé strany, která je však běžným návštěvníkům nepřístupná. Díky novému mostu a nově položené obloukové výhybce mohla být také prodloužena délka kolejí ve stanici Susch. Nově byl ještě postaven tunel za stanicí Susch směrem ke stanici Zababov.
Osobní vlaky RhB, které jezdily podle speciálně připraveného grafikonu, se střídaly s živými parními lokomotivami. Provoz zajišťovali zejména mladí strojvedoucí. Mezi parními lokomotivami se ukázaly již známé stroje Jirky Kůta a Pavla Uhlíře.


(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jiri Polak)


Pan domácí musel chvíli uklidňovat papouška Vendelína.
Ten byl z množství neznámých tváří trošku nervózní:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jiri Polak)


Pan Chudoba, hlavní konstruktér a stavitel nového mostu, si prohlíží svůj výtvor:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Navzdory nepříznivému počasí se dostavil značný počet zájemců o provoz zahradní železnice:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jiri Polak)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Martin zajišťoval po celý den servis pro zúčastněné modeláře:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Jirka Kůt při přípravě modelů na nádraží "Terasy":

(photo © Jiri Polak)

(photo © Jiri Polak)


Diskuzní skupinky - nedílná součást podobných modelářských setkání:

(photo © Jiri Polak)

(photo © Jiri Polak)

Někdy je najít dobrou pozici
pro snímek docela náročné.
(photo © Jiri Polak)


Podzimní počasí skoro jako aprílové. Chvíli sluníčko, chvíli déšť, chvíli dokonce kroupy.
Ale zima byla již od rána. Zkrátka, akce jen pro otužilé. Ještě že se podávaly nápoje na zahřátí:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Hlavní novinka letošního srazu - 8-mi metrový příhradový most, položený na čtyřech pískovcových pilířích, budil zájem a obdiv všech návštěvníků:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Jubilejní "Albula Express" na své okružní cestě:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Dieselová záloha byla připravena, vzhledem k deštivému počasí,
jako přípřež pro tahání vlaků na spirálovém viaduktu:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Parní lokomotiva "Heidi":

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Parní lokomotiva 99 5603:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Setkání dvou trakcí.
(photo © Tomas Randysek)


A zase ten déšť:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Parní lokomotiva "Liselotte":

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Na mostě.
(photo © Tomas Randysek)


Regionální express:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


"Albula Express" na novém mostě:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Ovládání modelů.
(photo © Tomas Randysek)

Echt dampf lokomotive?
(photo © Tomas Randysek)


A ještě pár večerních fotek:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Večer ještě členové klubu chvíli poseděli v teple rodinného domu Šilerových. Stoly se prohýbaly samými dobrotami. Saša nás neustále zásobovala nějakými pochutinami, Roman nás zase zásoboval dobrým vínem. Děkujeme organizátorům akce za příjemně strávený den.