Number of visitors:


Events:

Our media partner:

Optimized for browser:

Lokality návštěvníků našich stránek

Weather at the park railway Olympia:


More weather

The last operating weekend in the year 2010
Saturday 16th October anad Sunday 17th October

(photo © Tomáš Randýsek)

"Světla ubývalo a zimy přibývalo, a tak broučci, že už nikam nepoletí. Jenom že se všichni ještě sejdou u Janinky." - na tuto pasáž z Karafiátových Broučků jsem si vzpomněl, když jsem se poohlédl za uplynulým provozním víkendem. Dny se již nezadržitelně krátí a jsou čím dál víc studenější a tak jsme se i my rozhodli ukončit letošní sezónu naší Parkové dráhy. A tak jsme se sešli v hojném počtu na naší železnici, jak nasvědčuje poslední fotografie z této reportáže.
Sobotu jsme pojali trochu slavnostněji, Martin zorganizoval malé pohoštění a byli pozvání také nekluboví provozovatelé lokomotiv. Účast přijal pan Balský z Hradce Králové s kolegou. Přivezli sedmičkovou lokomotivu a zpestřili tím sobotní provoz.
Pro malé cestující byla nachystána jako odměna při zakoupení většího počtu jízd kniha pohádek. Pohádky ze sbírky své maminky vydal nedávno pan Marek, který je také členem našeho klubu.


Nejdříve jsme si společně prohlédli staveniště a probíhající stavbu objektů budoucího nádraží ...

(photo © Pavel Uhlíř)

(photo © Pavel Uhlíř)

(photo © Pavel Uhlíř)


... a potom jsme již začali připravovat modely k celodennímu provozu:

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)


Slavnostní zahájení s přípitkem:

(photo © Jana Uhlířová)

(photo © Jana Uhlířová)

(photo © Jana Uhlířová)


(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Jana Uhlířová)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)


Všechny modely jsou připraveny, tlak v kotlích postupně stoupá a tak se můžeme přesunout
do stanice Amfiteátr:

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)


(photo © Tomáš Randýsek)


Vzhledem k zamračenému a chladnému počasí byla návštěvnost kolísavá.
Chvílemi se nástupiště zaplnilo, chvílemi bylo liduprázdné:

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)


Po oba víkendové dny byl v provozu osobní vlak tažený dvěma parními lokomotivami
Krzenowic a Ponava. Se svými šesti vagony již tvořil regulérní vlakovou soupravu:

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)


Lokomotiva Solingen jezdila se třemi osobními vozy:

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)


Lokomotiva Klishay z depa Strážnice:

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)


Lokomotiva Victoria z depa Vinohrady:

(photo © Pavel Uhlíř)

(photo © Pavel Uhlíř)

(photo © Pavel Uhlíř)


Hostující model pana Balského z depa Hradec Králové:

(photo © Pavel Uhlíř)

(photo © Pavel Uhlíř)

(photo © Pavel Uhlíř)


Bateriová lokomotiva AEG No. 4 byla nasazena jako posunovací:

(photo © Tomáš Randýsek ml.)

(photo © Jana Uhlířová)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)


(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)


(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)

(photo © Tomáš Randýsek)

Děkujeme všem zúčastněným, členům klubu i hostujícím modelářům, kteří pomohli zorganizovat poslední letošní provozní víkend a zajistit tak bezproblémový chod celé akce. Poděkování si samozřejmě zaslouží také návštěvníci biocentra, kteří se přišli i navzdory chladnému počasí povozit.




Operating weekend
Saturday 18th September and Sunday 19th September 2010

(photo © Martin Siler)

Další provozní víkend proběhl v sobotu 18. září a v neděli 19. září 2010. Oproti předchozímu provoznímu víkendu jsme mohli zpozorovat několik změn kolem trati i v samotném biocentru.
U jednoho přejezdu byl dodělán odtokový kanál a u druhého byl dodělán zadlážděný chodník, což je výrazná změna k lepšímu, neboť se nebude při deštích dostávat na přejezd hlína a při přecházení přes přejezd nebudou návštěvníci nanášet na koleje kamínky, což bývá v mnoha případech příčinou vykolejení. Za stanicí Amfiteátr byla postavena opěrná zeď, která má zabránit naplavení zeminy na trať. Některá místa byla dosypána štěrkem. Děkujeme správě biocentra Olympia za provedené úpravy.

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Martin Siler)

Celý víkend se nesl ve znamení hezkého počasí. V sobotu jsme po příjezdu na nádraží Amfiteátr ihned zahájili provoz, neboť zde již stáli první nedočkaví cestující. Provoz parních lokomotiv byl ukončen kolem šesté hodiny, ale bateriové lokomotivy jezdily pro velký zájem až do půl sedmé.
V neděli jsme začali jezdit o něco dříve, provoz probíhal bez větších čekacích front. K večeru již začalo být chladno a vzhledem k tomu, že se začalo brzy stmívat, byli jsme nuceni ukončit provoz parních strojů o něco dříve. Bateriová lokomotiva AEG č. 4 však vydržela statečně jezdit až do samého závěru.

Velké překvapení pro nás přichystali Uhlířovi. Přivezli do Brna svoji nově pořízenou parní lokomotivu Victoria. Jedná se o již používanou dvounápravovou lokomotivu s rozchodem 7.25", jejímž domovským depem byl anglický Liverpool. Model je postavený podle předlohy Bagnallovy lokomotivy Mercedes class No.1. Lokomotiva má měděný sedlový kotel o objemu přes devět litrů s kulatým topeništěm. V obslužném voze je nádrž na asi 20 litrů vody. Na lokomotivě je zajímavý rozvod táhel podle patentu Bagnall-Price. Model byl postaven v roce 1996 a na délku měří 82.5cm (bez spřáhel).

(photo © Jana Uhlirova)

(photo © Jana Uhlirova)

(photo © Jana Uhlirova)

(photo © Jana Uhlirova)

(photo © Jana Uhlirova)

(photo © Jana Uhlirova)

(photo © Martin Siler)

(photo © Martin Siler)

(photo © Martin Siler)

(photo © Martin Siler)

(photo © Martin Siler)

(photo © Jana Uhlirova)

(photo © Jana Uhlirova)

(photo © Pavel Uhlir)



Petr Příkazký přivezl obě své lokomotivy - parní Klishay a bateriovou T212.

(photo © Martin Siler)

(photo © Martin Siler)

(photo © Pavel Uhlir)

(photo © Martin Siler)

(photo © Martin Siler)

(photo © Pavel Uhlir)

(photo © Pavel Uhlir)

(photo © Pavel Uhlir)

(photo © Pavel Uhlir)

(photo © Martin Siler)

(photo © Martin Siler)

(photo © Pavel Uhlir)

(photo © Roman Siler)

(photo © Roman Siler)

(photo © Roman Siler)

(photo © Roman Siler)

(photo © Roman Siler)

(photo © Roman Siler)

(photo © Martin Siler)

(photo © Martin Siler)

(photo © Martin Siler)

(photo © Jana Uhlirova)

(photo © Jana Uhlirova)

(photo © Pavel Uhlir)

(photo © Pavel Uhlir)

(photo © Pavel Uhlir)

(photo © Martin Siler)

(photo © Pavel Uhlir)

(photo © Pavel Uhlir)

(photo © Martin Siler)


Honza Píšala zkoušel nápravu bateriové lokomotivy, kterou právě staví.

(photo © Martin Siler)

(photo © Martin Siler)

(photo © Martin Siler)


Také se nám přijela představit Nikolka. Jirka Kůt pevně věří, že bude určitě členkou našeho klubu. Nikolka sama se k tomu nevyjádřila, ale parní mašinky se jí očividně líbily.

(photo © Jiri Kut)

(photo © Jiri Kut)

(photo © Jiri Kut)

(photo © Jiri Kut)

(photo © Martin Siler)

(photo © Pavel Uhlir)

Provozní víkend se velmi vydařil, a to jak díky počasí, tak i díky návštěvníkům biocentra Olympia, kteří se přišli povozit. Děkujeme také všem členům klubu, kteří pomáhali zabezpečovat víkendový provoz.




Operating weekend
Saturday 14th August and Sunday 15th August 2010

(photo © Tomas Randysek)

Previous rainstorms wreaked havoc and we fumbled with alluvial soil. Green areas
aren´t so gross that they are absorb water. And we had to use shovels and brooms once again:

Alluvial soil on the track.
(photo © Jiri Polak)

A test run.
(photo © Jan Palan)


The morning heating.
(photo © Jan Palan)


The Czech television wanted to make a short reportage about models of steam engines. Television unit came on Saturday morning and filmed statical shots and details of steam engines and shots from runs too. You can see this reportage on web pages of the Czech television. Link is here.

Filming for Czech television.
(photo © Jiri Polak)


The weather was pleasant and temperature was accurately. It was raining only Sunday morning,
but before start of operating the sun was shining again. The visit rate was adequate:

Working train.
(photo © Tomas Randysek)

Peter brings water for steam locos.
(photo © Tomas Randysek)

Train with steam engine Solingen
is ready for departure.
(photo © Tomas Randysek)

Lukas as engine driver
of the steam engine.
(photo © Tomas Randysek)

Steam engine Ponava with Roman
is arriving into station.
(photo © Tomas Randysek)

Newly arriver passengers.
(photo © Tomas Randysek)

Honza as cashier.
(photo © Tomas Randysek)

Solingen and engine driver Jura.
(photo © Tomas Randysek)

Krzenowic and engine driver Lukas.
(photo © Tomas Randysek)

Ponava and engine driver Roman.
(photo © Tomas Randysek)


Petr Prikazky delivered his steam locomotive KLISHAY after some time:

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)


Cheerful child faces - reward for our work:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


The station Amphitheatre.
(photo © Tomas Randysek)

Pavla as conductor.
(photo © Tomas Randysek)

Departures from the station.
(photo © Tomas Randysek)

Under the tunnel from osiers.
(photo © Tomas Randysek)

In the return loop.
(photo © Tomas Randysek)

Jirka as engine driver on Ponava.
(photo © Tomas Randysek)

Passenger train in the incision
behind the station.
(photo © Tomas Randysek)

Solingen leaves station.
(photo © Tomas Randysek)

The train has priority at the level
crossing every time.
(photo © Tomas Randysek)

In the middle of the green.
(photo © Tomas Randysek)


(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


We implemented minor repairs
in the working condition.
(photo © Tomas Randysek)

Discussion before departure.
(photo © Tomas Randysek)

Check on oil in the lubricator.
(photo © Tomas Randysek)

Petr Prikazky as gardener is recovering grass stand.
(photo © Tomas Randysek)

A short lunch with a smoke-screen.
(photo © Jan Palan)

Jirka brought completed frame
with bogie of his new steam engine.
(photo © Jiri Polak)




Operating weekend
Saturday 17th July and Sunday 18th July 2010

This operating weekend you can name as "from extreme into extreme". The weather has been very hot on Saturday and temperature was about forty degrees Celsius in the afternoon. Also attendance was lower than usually. Most of people spent hot Saturday near the water or in their air-conditioned flats. Service was very demanding. Steam engines PONAVA and SOLINGEN and battery engines AEG No. 6 and No. 9 only operated on Saturday. The cold front with rainstorms came in the evening, but we came in time for tidy up all vehicles before rain.
Sunday morning greeted us by rain and relatively cold weather, the temperature did not exceed level twenty degrees Celsius. We had to clean large quantity of alluvial clay in the station Amphitheatre and at the crossing. Relatively strong wind blew all day and the weather evoked rather some autumny day. Only battery engines AEG operated on Sunday.

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Our colleagues from Strasshof got their new battery goods engine, which they would like to try on our park railway. The engine has a small problem with the gradient behind bridge but it passed successfully all our line finally.

(photo © Jiri Polak)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)




Operating weekend
Saturday 26th June and Sunday 27th June 2010

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)




Operating day
Sunday 13th June 2010

Many people asked us when we will go, after the last operating day. We are pleased of their interest and we decided to execute next operating day. Regarding to small number of operating staff we operated with three battery engines only. These three engines interchanged two passengers trains and took a few kilometers in writting into their operating diary. We checked-in more passengers and capacity of accumulators got near zero in the evening. We know damn well what support of our steam engines we have. The weather was very well too, so that Sunday´s operating was with the spirit Strain, Easy, Baccy ...

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)




"Children´s day" at Olympia Brno
Sunday 30th May 2010

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Iva Uhlirova)

(photo © Jan Sajbrt)

(photo © Jan Sajbrt)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)




The biocentre and sporting recreational area Olympia Brno inauguration
Saturday 22th May 2010

(photo © Jan Sajbrt)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Stanislav Limberk)

(photo © Jan Sajbrt)

(photo © Jan Sajbrt)

(photo © Jan Sajbrt)

(photo © Jan Sajbrt)

(photo © Jiri Polak)

(photo © Jan Sajbrt)

(photo © Jan Sajbrt)

(photo © Iva Uhlirova)

(photo © Jan Sajbrt)

(photo © Jan Sajbrt)

(photo © Jan Sajbrt)

(photo © Jan Sajbrt)

(photo © Jan Sajbrt)

photo © Jan Sajbrt)