Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Náš mediální partner:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí

Ukončení sezóny
úterý 28. října 2014

(foto © Tomáš Randýsek)

Poslední provozní den je za námi a můžeme tedy pomalu hodnotit uplynulou provozní sezónu. Olympia park hlavní nádraží je de facto v provozu třetím rokem a je už zcela dokončeno. Pokud tedy pomineme dostavbu přístřešku depa kolejových vozidel, která nás čeká v příštím roce. Ta však nebude mít na provoz nádraží žádný vliv. V průběhu léta byly zařazeny do provozu nové lokomotivy TU 47.001 a TU 47.002, které výrazně posílily přepravní kapacitu na 3. Parní Olympii a v průběhu roku, zejména v odpoledních špičkách. Oba lokotraktory tak mohly postupně projít důkladnou revizí a úpravami, které zlepšily komfort strojvedoucích. Byl nainstalován kompresor průběžné tlakové brzdy a ruční brzda. Byly také zmodernizovány ovládací pulty, ale hlavně byla osazena čelní a zadní okna skly a na boční vstupy přibyly závěsy, takže strojvedoucí jsou teď více chráněni před rozmary počasí. Práce v dílně ostatně probíhaly celou sezónu, všechny osobní vagony postupně procházely technickými prohlídkami. Ono je pořád co na práci. V příštím letech bychom ještě chtěli vybudovat malý okruh před nádražím, zprovoznit autoblok mezi hlavním nádražím, nainstalovat automatické ovládání výhybek na vjezdovém zhlaví hlavního nádraží. Takže nudit se určitě nebudeme. Poslední provozní den byl nakonec krásně prosluněný, i když se díky změně času stmívá o hodinu dříve a stmívá se opravdu rychle. To už ale ke konci října patří. Děkujeme Vám všem za přízeň a těšíme se na shledanou a na viděnou i v roce 2015.


Odjezd vlaku taženého lokotraktorem Gmeinder.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odpolední odjezd z hlavního nádraží.
Kdo najde na fotce balón?
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 47.002 při odjezdu z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odpolední vlak tažený TU 47.002.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlak ve stoupání k nácestné stanici U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlak pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Posun v depu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výstup a nástup cestujících.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jeden z posledních odjezdů letošní sezóny.
(foto © Tomáš Randýsek)


Návštěva Sičovy drobné železnice z Ostravy:

275.021 a rozpracovaná T 211.
(foto © Tomáš Randýsek)

Roztápění lokomotivy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před odjezdem u nástupiště.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 25. října a neděle 26. října 2014

Poslední provozní víkend byl v platnosti jízdní řád pro obousměrný provoz. Vlaky odjížděly z hlavního nádraží s odstupem dvou minut a křižovaly se ve stanici Amfiteátr. Počasí již bylo sychravé podzimní a strojvedoucí na sobě měli několik vrstev oblečení, neboť nahoře v parku to nepříjemně profukovalo. Nejen teplý jablečný mošt přišel všem k duhu.

Vlaky se vypravují buď pomocí píšťalky, nebo pomocí výpravky a píšťalky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda v protisměru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pohled z vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Křižování ve stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokomotivy ve víkendové službě - WDEF, GMEINDER a TU 47.002.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 18. října a neděle 19. října 2014

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Zkušební jízda dvojčat AEG:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 11. října a neděle 12. října 2014

Nádherné nedělní počasí přilákalo po obědě, na toto roční období celkem nezvyklé množství návštěvníků. Na pergole nebylo chvílemi žádné volné místo k sezení a také nástupiště byla plná. A k tomu všemu během půlhodiny vypověděly službu obě lokomotivy TU. U jedné byl problém s kapacitou baterií, a jak nakonec ukázaly testy, odešla dobíječka. U druhého stroje byl problém se sjetými okolky u jedné z náprav. Tady byl příčinou zřejmě nekvalitní (příliš měkký) materiál, který výrobce použil. Ale na druhou stranu je nutné podotknout, že lokomotiva má v provozním deníku k dnešnímu dni uveden záznam 680 ujetých kilometrů. Provozní sezóna však již pomalu končí a tak bude mít Jura přes zimu hodně práce. Naštěstí byly připraveny oba lokotraktory, které zbytek provozního dne bez problémů odjezdily. Nedělní odpoledne bylo vskutku hektické, nicméně tak velká návštěvnost nás opravdu potěšila. Omlouváme se za občasné čekání na příjezd vlaků v neděli odpoledne, které bylo způsobeno výše uvedenými okolnostmi.

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

V oblouku pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před přejezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před přejezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Chvíli před ranním odjezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vynucená přípřež v podání WDEF.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nedělní shon na nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

V oblouku pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd pod mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Začali jsme pomalu připravovat vozový park na zimu.
Abychom vodu z cisterny zbytečně nevylévali, použili jsme ji jako závlahu keřů:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Jenda výpravčí.
(foto © T. Randýsek)

Jenda strojvedoucí.
(foto © T. Randýsek)


"Jirko, jak máme velké vagony?"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Asi táákhle!"
A Lukin málem přišel k úrazu
(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 4. října a neděle 5. října 2014

Poslední parní víkend letošní sezóny je úspěšně za námi. Po oba víkendové dny bylo zataženo nízkou oblačností a i když meteorologové slibovali sluníčko, u nás se objevovalo pouze sporadicky. Nejvíce ho samozřejmě bylo v neděli v podvečer. V sobotu navíc foukal poměrně studený vítr, takže jsme si po dlouhé době opět zatopili v kamnech. Sobotní studené počasí se projevilo i na návštěvnosti, která byla v sobotu nižší než obvykle.

(foto © Tomáš Randýsek)


Bohouš Pavlíček přivezl "Kocoura" a "Zamračenou":

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Parní provoz zajišťovaly spřažené Krzenowic a Ponava, které jezdily po oba víkendové dny.
V sobotu jim vypomáhala Morava, v neděli pak Solingen:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Jirka Dalecký přijel se svojí Topsy. I když roztápění lokomotivy a výjezd z nádraží vypadaly slibně,
daleko bohužel nedojel - propálil se mu předehřívač páry:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Ráno a v podvečer vypomáhal lokotraktor Gmeinder:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © T. Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © T. Randýsek)


Pracovní vlak:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © T. Randýsek)


Parní dvojče přijíždí po ukončení nedělního provozu do lokomotivního depa:

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 27. září a neděle 28. září 2014

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 20. září a neděle 21. září 2014

(foto © Tomáš Randýsek)


Víkendový provoz zajišťovaly převážně lokomotivy TU 47.001 a TU 47.002:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Občas vypomáhal lokotraktor WDEF:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Odbavení a vypravení vlaku aneb Martin v roli průvodčího a výpravčího.
(foto © Tomáš Randýsek)


S příchodem dešťových přeháněk byl do provozu nasazen lokotraktor GMEINDER
s čelními skly a bočními závěsy. Cestující obdrželi deštníky:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Zasklený lokotraktor GMEINDER odjížděl již v dešti, ale Téúčko se již nestihlo vrátit.
Déšť s prudkým bočním větrem nebyl moc příjemný ani pro strojvedoucího, ani pro cestující:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 13. září a neděle 14. září 2014

Závěr pracovního týdne byl poměrně chladný a deštivý, pršelo nám v Grazu, pršelo nám na parkové dráze, pršelo zkrátka všude. A tak Vás reportáž z tohoto víkendu zavede spíše do zákulisí naší parkové dráhy. Uvidíte například, co všechno je nutné udělat, než se u nás můžete svézt.


Každý provozní den začíná v lokomotivním depu (LD) a v depu kolejových vozidel (DKV).
Jako první vyjíždí na trať pracovní úklidový vlak, jehož úkolem je vyčistit celou trať,
zejména pak přejezdy a výhybky, od nečistot a štěrku. Největším odborníkem na tuto činnost
je náš dvorní meteorolog Jenda, který ji provádí opravdu svědomitě.

Pozor, začíná se něco dít.
(foto © Martin Šiler)

Vyplňování jízdního výkazu.
(foto © Martin Šiler)

Ještě správně otočit točnu.
(foto © Martin Šiler)

Posun k nákladnímu vagonu.
(foto © Martin Šiler)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Martin Šiler)

Zastávka před přejezdem.
(foto © Martin Šiler)

Čištění přejezdu.
(foto © Martin Šiler)

Na řadě jsou další části tratě.
(foto © Martin Šiler)


Mezitím se v depu připravují další lokomotivy, které jsou zařazeny do služby v daný provozní den.
Strojvedoucí si zkontroluje přidělenou lokomotivu a poté již přejíždí do depa kolejových vozidel,
kde si připojí vozovou soupravu a provede tlakovou zkoušku průběžné vlakové brzdy.

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)


Nedělní vlaky na trati:

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)


Náš meteorologický domeček to ukazuje celkem jasně - panáček je venku, bude pršet:

(foto © Martin Šiler)

A je to tady.
(foto © Martin Šiler)

Nezbývá nám, než čekat ...
(foto © Martin Šiler)

... až se déšť přesune jinam.
(foto © Martin Šiler)


Odpolední křižování vlaků.
(foto © Martin Šiler)

Saša v roli kuchařky.
(foto © Martin Šiler)


V našich dílnách bylo naštěstí sucho a tak pokračovaly práce na lokotraktoru Gmeinder.
Střecha byla osazena dvěma reflektory, v kabině přibyly nové ovládací prvky,
ale hlavně ventil průběžné tlakové brzdy, tzv. "brzdič":

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)

(foto © Martin Šiler)




Parní provozní víkend s večerními jízdami
sobota 6. září a neděle 7. září 2014

Parní provozní víkend byl pro návštěvníky okořeněn o sobotní večerní a noční jízdy, kdy byla parková dráha otevřena pro veřejnost až do sobotní půlnoci. Měli jsme trochu obavy z počasí, neboť jsme zainvestovali i do mediální reklamy na Rádiu Petrov. Nakonec vše vyšlo snad až moc dobře, teplé počasí lákalo návštěvníky již od sobotního rána a také večer nebylo na nástupištích chvilkami k hnutí. Jezdilo se podle speciálního večerního jízdního řádu a v provozu byly parní, bateriové i motorové lokomotivy. Každý cestující si tak mohl vybrat dle libosti, občas si však musely děti na nějakou tu mašinku chvíli počkat. Večer bylo přichystáno také občerstvení, čehož návštěvníci hodně využívali. Chvílemi to bylo opravdu hektické. Děkujeme všem cestujícím i jejich doprovodu za návštěvu a všem členům klubu za organizaci a prodlouženou sobotní službu.

(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd vlaku z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd parního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přednádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pomeranč odjíždí z nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

KRZENOWIC
(foto © T. Randýsek)

SOLINGEN
(foto © T. Randýsek)

PONAVA
(foto © T. Randýsek)

POMERANČ
(foto © T. Randýsek)

SOLINGEN
(foto © T. Randýsek)

TÉÚČKO
(foto © T. Randýsek)

První podvečerní vlaky.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Začíná se stmívat.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na nástupišti.
(foto © Tomáš Randýsek)

Večerní odjezd Téúčka.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Noční odjezdy vlaků.
(foto © Tomáš Randýsek)


A ještě pár záběrů od profesionálního fotografa:

(foto © Aleš Ležatka)

(foto © Aleš Ležatka)

(foto © Aleš Ležatka)

(foto © Aleš Ležatka)

(foto © Aleš Ležatka)

(foto © Aleš Ležatka)

(foto © Aleš Ležatka)

(foto © Aleš Ležatka)


V neděli jsme se snažili trošku si odpočinout, ale služba na dráze je zkrátka nepřetržitá:

Vážná paní výpravčí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Usměvavý pan strojvedoucí.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Tak jsem trošku promáznul
závěrku a to jsou panečku fotky."
(foto © Tomáš Randýsek)

Petr v roli výhybkáře.
(foto © T. Randýsek)

Hana po odjezdu vlaku.
(foto © T. Randýsek)


Jirka pracoval celý víkend na údržbě vozového parku.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 30. srpna a neděle 31. srpna 2014

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Před nedělní podvečerní bouřkou se pořádně setmělo a poslední vlak již přijížděl v dešti:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Bouřkové mraky působily celkem děsivým dojmem:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Po celý víkend probíhala práce na lokotraktoru GMEINDER. Jura Kazatel ušil boční závěsy, aby byl strojvedoucí více chráněn před deštěm. Ještě zbývá osadit čelní a zadní okno sklem. Bylo také namontováno potrubí průběžné brzdy.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 23. srpna a neděle 24. srpna 2014

(foto © Tomáš Randýsek)

Odvážným cestujícím, kteří se nezalekli ani deště, jsme zapůjčili deštníky.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 16. srpna a neděle 17. srpna 2014

Prázdniny se pozvolna přesunuly do své poslední čtvrtiny a Brno se začalo postupně zalidňovat. Tento víkend nám dokonce vypnuli i teplé letní počasí a tak už se po ránu i k večeru hodí blůza nebo mikina, o čemž svědčí pracovní úbor našich strojvedoucích. Návštěvnost byla uspokojivá a jízdní řád jsme se snažili dodržovat.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 9. srpna a neděle 10. srpna 2014

(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjezd do nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Za mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odpolední atmosféra na nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výpravčí vypravuje vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Že by nová strojvedoucí?
(foto © Tomáš Randýsek)




Návštěva příměstského tábora z Blanska
úterý 8. srpna 2014

Po roce nás opět navštívil dětský tábor pořádaný oblastní charitou v Blansku. A tak jsme se snažili zpříjemnit dětem jejich výlet do Brna. Přijelo celkem 24 dětí a k tomu ještě 7 vedoucích. To už byl pěkně obsazený vlak. Pan strojvedoucí si pochvaloval, že se děti celou cestu chovaly ukázněně a on nemusel nikoho napomínat.

(foto © Tomáš Randýsek)

Po příchodu na nádraží si děti
chvilku odpočinuly.
(foto © Tomáš Randýsek)

A potom již nastoupily do připraveného vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kontrola jízdenek.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd.
(foto © T. Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 2. srpna a neděle 3. srpna 2014

Srpnový parní provozní víkend nám přinesl klasické letní počasí a průměrnou návštěvnost. Po předchozích vydatných deštích se celý park opět nadechnul k životu a vegetace, která ještě před týdnem připomínala spíše savanu v období sucha, ožila nevídaným způsobem. Zejména plevel ve štěrkovém loži se měl čile k světu a tak jsme ho museli trochu umravnit. Samozřejmě ekologicky, aby z nás měli zelení a jiná havěť radost. Provoz na nádraží probíhal svým zaběhnutým tempem. Provoz zajišťovaly všechny tři domácí parní lokomotivy s podporou "aégéček" a "téúčka". Nedělní podvečerní bouřky, které napáchaly značné škody, se nám úspěšně vyhýbaly a pouze jedna nás zasáhla svým okrajem, takže spíše jen vyčistila vzduch.

(foto © Tomáš Randýsek)

Rotunda se pomalu probouzí.
(foto © Jiří Polák)

Tom krmí Krzenowice dřevěným
uhlím namočeným v petroleji.
(foto © Jiří Polák)

Roman maže táhla na Ponavě.
(foto © Jiří Polák)


Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Za mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Za přejezdem u bludiště.
(foto © Tomáš Randýsek)

Maximální rychlostí na rovném
úseku v centrální části parku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Za mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)


Zkušební jízda bez cestujících.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před přejezdem u bludiště.
(foto © Tomáš Randýsek)

Klesání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)


Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Jiří Polák)


Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)


Na přejezdu pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)


Po přetěsnění kohoutů průběžné tlakové brzdy vyjely spřažené lokomotivy TU na zkušební jízdu:

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve výhybně U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)


Setkání dvou vlaků.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na hlavním nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Dvě trakce jedou, pěkně za sebou.
(foto © Tomáš Randýsek)


V rotundě probíhala běžná víkendová údržba vozového parku:

Na točně.
(foto © Jiří Polák)

Tlaková zkouška.
(foto © Jiří Polák)

Montáž terče.
(foto © Jiří Polák)

Oba lokotraktory s již nainstalovanými terči.
(foto © Tomáš Randýsek)


Roman drtil velké fragmenty uhlí, aby se vešly do topeniště:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)




Provozní víkend
sobota 26. července a neděle 27. července 2014

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve výhybně U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před výhybnou U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)


I když nebyl parní víkend, Petr si přesto přijel zajezdit:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Setkání před mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Úprava vjezdové výhybky do vozového depa vyšla až na druhý pokus:

"Trošku to přibrousíme."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Pořád to trochu skáče."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Ještě malinko přibrousit."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Teď je to konečně ono."
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 19. července a neděle 20. července 2014

Opravdu tropické počasí zasáhlo také jižní Moravu, areál naší parkové dráhy nevyjímaje.
Horký vzduch se tetelil nad již tak vyprahlým parkem a seschlá tráva čekala na životodárný déšť,
který ne a ne přijít. Pouze pichlavé bodláky a ostrůvky lučního kvítí dávaly na obdiv své květy.
V takovém počasí projížďky po parku moc nelákají, ale i tak jsme pár desítek cestujících svezli.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Střídání lokotraktorů a vlakových souprav v sobotu odpoledne.
Lokotraktor WDEF odjel do depa a vystřídal jej lokotraktor GMEINDER:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Jendovi se něco nepozdávalo
při přejezdu výhybky do depa.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 12. července a neděle 13. července 2014

Další prázdninový víkend nás překvapil svojí až skoro nadprůměrnou návštěvností na toto období.
V sobotu odpoledne návštěvnost kulminovala a musely být dokonce nasazeny tři komerční vlaky.

TU 47.001 při odjezdu z Olympie hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor WDEF při odjezdu z Olympie hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor WDEF při průjezdu přednádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 47.001 ve stoupání pod dřevěným bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vyplňování jízdního vý-
kazu před odjezdem.
(foto © T. Randýsek)

Čekání na odjezd.
(foto © T. Randýsek)

Pašerák vína
na cestě do rotundy.
(foto © T. Randýsek)

Výzva k pohotovosti.
(foto © T. Randýsek)

Odjezd.
(foto © T. Randýsek)

Odpolední frmol na nástupišti.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání plně obsazených vlaků.
(foto © Tomáš Randýsek)

Revize podvozků.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před přejezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 5. července a neděle 6. července 2014

(foto © Tomáš Randýsek)

Měsíc nám uběhl jako voda a byl zde opět parní provozní víkend. Sobotní provoz zajišťovaly parní lokomotivy Krzenowic, Morava a Ponava. Zákony schválnosti však fungují vždy a všude. Odpoledne jsme během půl hodiny přišly o veškerý parní výkon. Nejdříve začaly stávkovat Křenovice, u kterých nebylo možné vyhnat tlak páry nad čtyři atmosféry. Příčinou byl proděravělý předehřívač páry v dýmnici. Za těch pět let provozu na to asi měla ta tenká měděná trubička nárok. Vzápětí se přidala Ponava, kde byl pro změnu problém s ukazatelem hladiny vody ve vodoznaku. Jezdit s vodou přeplněným kotlem není nic moc, ale pořád je to lepší varianta, než bez vody. A nakonec se nechtělo ani Moravě, která měla problém s ulomeným táhlem, takže oprava za provozu nebyla možná. Naštěstí máme vždy v záloze další lokomotivy, takže Téúčka a lokotraktor hravě zaskočily. A to je na tom provozu to zajímavé, protože nikdy předem nevíte, co Vás kdy potká. Během odpoledne a nedělního rána se podařilo zprovoznit Moravu a Ponavu, na výpomoc přijel i Bohouš Pavlíček se svojí "Zamračenou". U Křenovic byla nutná výměna předehřívače a také vyčištění kotle od usazených nečistot, takže do nedělního provozu již nebyla nasazena.

Krzenowic a Ponava připravené k sobotnímu provozu.
(foto © Tomáš Randýsek)


P O N A V A :

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


K R Z E N O W I C :

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


M O R A V A :

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


T 478.1016  alias  "Z A M R A Č E N Á" :

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


KRZENOWIC
(foto © Tomáš Randýsek)

PONAVA
(foto © Tomáš Randýsek)

PONAVA
(foto © Tomáš Randýsek)

MORAVA
(foto © Tomáš Randýsek)


Technická závada na Křenovicích:

Krzenowic odstavené v rotundě.
(foto © Tomáš Randýsek)

Předehřívač páry.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pohled do dýmnice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Po nedělním výplachu kotle.
(foto © Tomáš Randýsek)


Filip dělal zácvik na lokotraktor:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

"Zamračená" na točně.
(foto © Tomáš Randýsek)

Dílenský mistr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vložený lokomotivní vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Hanka a Petr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průvodčí.
(foto © Jiří Polák)

"Kam zmizela voda?"
(foto © T. Randýsek)

Na trati.
(foto © T. Randýsek)

"Ono to jde vyndat!"
(foto © T. Randýsek)


Provoz ve stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odbavování cestujících.
(foto © Jiří Polák)

Příprava k odjezdu.
(foto © Jiří Polák)

"Kde je paní výpravčí?"
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava k odjezdu.
(foto © Jiří Polák)

"Odjezd!"
(foto © Jiří Polák)

Poslední večerní vlaky.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Připravená na cestu
do domovské stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 28. června a neděle 29. června 2014

Začaly nám letní prázdniny a tak se Brno postupně vylidňuje. Projevilo se to také na víkendové návštěvnosti parkové dráhy, která byla o poznání slabší. V neděli se již zdálo, že to bude výrazně lepší, ale odpolední déšťové přeháňky určitě odradily spostu návštěvníků. Ale pár stovek cestujících jsme za oba dny svezly, za což jsme opravdu vděční. Tak uvidíme, jak se prázdniny podepíší na dalších víkendech.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Vlak tažený lokotraktorem WDEF odjíždí z hlavní stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd vratnou smyčkou.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 21. června a neděle 22. června 2014

(foto © Tomáš Randýsek)

I když jsou obě nové lokomotivy TU, vzhledem ke své tažné síle, řádně vytěžovány,
kluci přece jen nezanevřeli na lokotraktory, které odvedly v předchozím období kus práce:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Dvojice bateriových lokomotiv AEG jako vložený vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Čekání na náhradní spoj,
aneb když lokomotivy stávkují.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ruční posun ve stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 14. června a neděle 15. června 2014

Pro nás odpočinkový víkend po náročné Parní Olympii probíhal v pohodě.
Cestujících bylo tak akorát, takže se o ně podělily obě motorové TU 47.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Provětrali jsme i lokotraktor.
(foto © Tomáš Randýsek)




Návštěva mateřské a základní školy z Nezamyslic
pátek 6. června 2014

Těsně před zahájením 3. Parní Olympie nás navštívila mateřská a základní škola z Nezamyslic. A tak jsme ve finále příprav na mezinárodní modelářský svaz snad udělali malým výletníkům radost. Když už tedy navštívili Brno, tak aby si ho opravdu užili.

Děti se způsobně seřadili na
nástupišti a čekali na příjezd vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pan učitel zatím rozdával jízdenky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Hezky jednu po druhé.
(foto © Tomáš Randýsek)

A paní učitelka pořizovala fotky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Potom už hurá do vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ještě nezbytné procvaknutí
a vlak může vyjet na trať.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 31. května a neděle 1. června 2014

Den dětí je vždy ve znamení různých akcí a kulturních pořadů. Mezi ně patří také zábavné odpoledne pro děti, které pořádá obchodní centrum Olympia. To pak můžeme očekávat zvýšený nápor cestujících, zvláště, pokud je hezké počasí. A pěkné počasí nám přálo a přímá úměra platí i v době vyspělých technologií (pěkné počasí = hodně návštěvníků). My jsme s tím tak trochu počitali a tak byly do zkušebního provozu zařazeny obě lokomotivy TU 47.001 a TU 47.002. Byla to taková předpremiéra Parní Olympie, kdy budou lokomotivy v plném záběru celý den a tak si odbyly první ostrou a zatěžkávací službu.

TU 47.001 společně s Moravou.
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 47.001 připravená v depu.
(foto © Tomáš Randýsek)


Nezbytná instruktáž autora modelu strojvedoucím ...
"Hlavně s tím nejezděte moc rychle a běda Vám, běda Vám, jak mi to odřete!"
(foto © Tomáš Randýsek)


Potom už si všichni strojvedoucí užívali první zkušenosti s řízením TéÚček:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Malá Anna si to také vyzkoušela.
(foto © Martin Šiler)


Tento víkend je přece parní provoz.
(foto © Tomáš Randýsek)


K R Z E N O W I C :

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


M O R A V A :

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


P O N A V A :

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


S O L I N G E N :

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


A E G   Č.   9 :

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Navštívil nás Marco Piranese se svojí rodinou a s novým modelem bateriové lokomotivy ANNA, která má jméno po jeho malé dcerce. Časově jim nevychází zúčastnit se Parní Olympie a tak přijeli trochu dříve. Pro návštěvníky to bylo určitě příjemné zpestření provozu. Dostali jsme pozvání navštívít jejich parkovou železnici Ferrovia Willy v Gemoně (www.ferroviawilly.it). Pozvání určitě využijeme, jen si budeme muset naplánovat nějaký vhodný termín s ohledem na provoz naší parkové dráhy.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Odbavování cestujících.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vypravování vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)


Malá lokotka s velkým vagonem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Sólo jízda lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vypouštění páry z kotle.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 24. května a neděle 25. května 2014

Skoro letní a slunečné počasí přineslo hemžení cestujících také na naše nádraží. Zkrátka pohoda.

Na odjezdovém zhlaví.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd do nácestné stanice
od Amfiteátru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd odstavným nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd odstavným nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na odjezdovém zhlaví.
(foto © Tomáš Randýsek)

V klesání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd kolem rotundy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Občas musí vyjet na trať pracovní vlak.
Strojvedoucí a pracovní četa v jedné osobě je zjevně nadšený.
"Doufám, že stihnu oběd!"
(foto © Tomáš Randýsek)


V nedělní podvečer vyjelo na svoji zkušební jízdu již skoro hotové TéÚčko s pořadovým číslem 1.
Jízda je to opravdu skvostná, lokomotiva sedí na kolejích jako přibitá,
odpružený podvozek eliminuje skoro všechny nerovnosti kolejí.
(foto © Tomáš Randýsek, Tomáš Randýsek ml.)




Provozní víkend
sobota 17. května a neděle 18. května 2014

Máme za sebou další deštivý víkend. Původní přeháňky vystřídal vytrvalý déšť, sobota byla o něco lepší. I tak přišlo pár příznivců, které jsme, s deštníky i bez, povozili. A tak jsme ve volných chvílích sledovali náš národní cirkus v Minsku - ach jo. Kdyby venku nepršelo, nemuseli jsme se rozčilovat o obrazovky. Ale prohrát si jasný zápas s Dánskem v posledních pěti minutách, to je přece také umění. Jak se ukazuje, dnes již není slabých soupeřů.

Prší, prší, jen se leje - takhle to vypadalo s malými přestávkami celý víkend.
(foto © Tomáš Randýsek)

V mezičase bez deště jsme svezli pár zájemců.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 10. května a neděle 11. května 2014

Krátkodobé předpovědi vycházejí meteorologům poslední dobou skoro přesně, musíme však sledovat zpravodajské kanály a mobilní aplikace zaměřené přímo pro Moravu. Pro většinu běžných předpovědí totiž Česká republika většinou končí asi 100 km na východ od Prahy. Asi to bude tím, že u nás ještě nenosíme "drezy", nechodíme na "konzerty" a také nemusíme nikam "přiject na presentaci" - nejsme přece v "Prase", jak dnes a denně slýcháme už i ve veřejnoprávním vysílání. Ale teď už zase trochu vážně.
Jednu stoprocentní jistotu máme - počasí zásadním způsobem ovlivňuje návštěvnost. Zatímco sobota byla krásně prosluněná a teplá a čtyři vlaky tak tak stíhaly vozit cestující, v neděli bylo již od rána zamračeno, déšť na spadnutí a kolem oběda se nakonec vytrvale rozpršelo. Ale i tak jsme ale svezli 18 pasažérů. Závlaha je ovšem nutná, vzhledem k dlouhodobému nedostatku podzemních zásob vody. Kdyby tak vždy v noci zapršelo a přes den bylo krásně. To by byla hitparáda, o které si můžeme nechat jenom zdát.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd vlaku k prvnímu nástupišti.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlak připravený k odjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd vlaku z nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

V oblouku za mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Návěst signalizující připojení vlaku na elektrickou přípojku - dobíjení baterií.
(foto © Tomáš Randýsek)


Nedělní déšť byl vydatný a vytrvalý.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní den
středa 8. května 2014

Výjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici "U Svratky".
(foto © Tomáš Randýsek)

V záplavě zeleně.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd stanicí "Amfiteátr".
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd stanicí "Amfiteátr".
(foto © Tomáš Randýsek)


Školení na obsluhu lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vagony na odstavném nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 3. května a neděle 4. května 2014

Přechod studené fronty ovlivňoval víkendové počasí zejména v sobotu, kdy bylo venku opravdu nevlídno. Foukal studený vítr a ochlazení téměř o patnáct stupňů nás dokonce přimělo k zatopení v krbu. Naši strojvedoucí se po několika odjetých kolech rádi přišli ohřát. Neděle byla již o poznání přívětivější, i když chladný ráz počasí přetrvával. Návštěvnost byla i přes chladné počasí ucházející, za což našim návštěvníkům děkujeme.

Setkání parních vlaků pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Sobotní příprava vlakových souprav.
(foto © Tomáš Randýsek)

Roztápění lokomotiv.
(foto © Tomáš Randýsek)

PONAVA.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

MORAVA.
(foto © Tomáš Randýsek)

KRZENOWIC.
(foto © Tomáš Randýsek)

VICTORIA.
(foto © Tomáš Randýsek)

T 478.1016.
(foto © Tomáš Randýsek)

AEG č. 4.
(foto © Tomáš Randýsek)


Když nechce lokomotiva jezdit po kolejích.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tak je to správně.
(foto © Tomáš Randýsek)


Neděle byla již přívětivější, o čemž svědčí ranní pohoda před rotundou.
(foto © Tomáš Randýsek)


PONAVA.
(foto © Tomáš Randýsek)

KRZENOWIC.
(foto © Tomáš Randýsek)

VICTORIA.
(foto © Tomáš Randýsek)

MORAVA.
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN.
(foto © Tomáš Randýsek)




Zahájení sezóny 2014 na Parkové dráze Olympia
čtvrtek 1. května 2014

Zima uběhla jako voda a máme tady začátek nové sezóny, v pořadí již naší páté. Už jsme se nemohli dočkat, až zase vyjedeme na trať a budeme si užívat jízdu ve volné přírodě. Stejně natěšení byli také návštěvníci, kterých přišlo na zahájení sezóny opravdu hodně. Na letošní rok jsme získali nového mediálního partnera - rádio Petrov, který nám odvysílal první upoutávky na zahájení sezóny a první parní víkend, což mělo samozřejmě vliv na návštěvnost. Stále totiž zjišťujeme, že i spousta Brňáků o nás ještě neví. Ke každé zakoupené jízdence dostali cestující sladké překvapení ve formě lízátka, což potěšilo zejména děti. Nejvíce se dětem líbily ty s krtečkem. Také počasí bylo skvělé, takže zahájení nové sezóny se určitě povedlo.


Svezeníchtiví návštěvníci
čekají ve frontě před pokladnou.
(foto © Tomáš Randýsek)


Zahájení sezóny zpestřila parní lokomotiva MORAVA z depa Strážnice.
Za celý den najela skoro třicet kilometrů - zimní pauza byla zkrátka příliš dlouhá:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Bateriové lokomotivy AEG vyplňovaly zejména ranní a podvečerní provoz:


Také oba lokotraktory si po zimní přestávce obkroužily pár kol:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Setkání na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)


Na přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)


Stále probíhají práce na obou lokomotivách TU47,
protože termín jejich první zatěžkávací zkoušky se kvapem blíží:

Obě TU47 se svým autorem.
(foto © Tomáš Randýsek)

TU47 s nakolejovacím zařízením.
(foto © Tomáš Randýsek)


I v rotundě bylo celý den rušno. Na pořadu dne byla, po předešlé technické závadě,
přestavba podvozku u AEG č. 6. Lokomotiva je vybavována novým podvozkovým rámem
s ložiskovými domky a funkčními listovými pružinami:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)