Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Náš mediální partner:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí

(foto © Jiří Polák)

První dva zářijové víkendy byly na Štýrskohradecké parkové dráze věnovány 10. výročí zahájení provozu v parku Zemské nervové kliniky. My jsme se zúčastnili toho druhého. Pokud nám bylo v minulosti počasí vždy alespoň trochu nakloněno, tak tentokrát jsme si to vybrali i s úroky. Nad celou střední Evropou se již od čtvrtka usídlila tlaková níže a proudy vody padaly skoro neustále. Déšť nás doprovázel celou cestu a když se občas vyskytlo nějaké to suché okénko, naše radost netrvala příliš dlouho. Sobotní ráno vypadalo zpočátku pozitivně, obloha byla sice zatažená, ale nepršelo. Roztopili jsme tedy obě přítomné lokomotivy Krzenowic a Solingen a vyjeli jsme na trať. Chladné deštivé počasí však na oplátku dávalo vyniknout všudypřítomné páře. Stačili jsme objet jen sedm kol a opět se spustil déšť. A tak jsme lokomotivy zase odstavili, naplnili topeniště dřevěným uhlím a dali si pauzu na oběd, během které se přihnaly dva silné lijáky a pak už pršelo s drobnými přestávkami prakticky až do večera. Jednu chvíli v podvečer se zdálo, že by mohlo sluníčko vydržet, ale další večerní liják na sebe nenechal dlouho čekat. Využili jsme tedy blízkosti místního pivovaru Puntigamer, který nám poskytl suchý azyl a večeři. No a v neděli pro jistotu pršelo již od rána a předpověď neslibovala zlepšení. Místo zatápění jsme v jedenáct hodin začali balit a tentokrát jsme zvedli kotvy již půl hodiny po poledni. A déšť nám dělal opět průvodce až domů.


Příprava na provoz.
(foto © Tomáš Randýsek)

I to přilepené uhlí na obslužném
voze deštěm zbělelo.
(foto © Jiří Polák)

Odpolední shazování ohně.
(foto © Jiří Polák)

Krzenowic.
(foto © Tomáš Randýsek)

Krzenowic.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výhodou chladného počasí
je dobrá viditelnost páry.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Takhle to vypadalo v sobotu po obědě:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

"Haló, můžete to prosím zastavit?"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Jak rád bych jezdil, ale nejdo to."
(foto © Tomáš Randýsek)


Někteří však jezdili i v dešti nebo spíš vyjeli když nepršelo:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Po dešti je nutné lokomotivu
zase pěkně osušit.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Když nemůžu topit v lokomotivě,
tak budu alespoň kouřit."
(foto © Jiří Polák)

Poslední doutník před odjezdem.
(foto © Jiří Polák)

"Tak se ještě pohoupu
a můžeme vyrazit k domovu."
(foto © Jiří Polák)