Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Náš mediální partner:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí

Již šestý ročník Brněnské muzejní noci se uskutečnil v sobotu 15. května 2010. I když mělo být podle datumu jaro v plném proudu, obrátilo se k nám tentokrát počasí zády. Foukal silný studený vítr a na našem stanovišti v garážích muzea to pěkně profukovalo. Vítr byl tak silný, že dokonce převracel některé plastové vagony. Také zapalování plynových hořáků bylo obtížnější než jindy. Navzdory nepřízni počasí byl zájem ze strany návštěvníků veliký a zejména některé děti byl problém od mašinek odtrhnout, i když byly oblečeny v zimních bundičkách a s čepicemi na hlavách. Následující rozhovory nebyly výjimkou:

"Honzíku, pojď už je dost hodin."
"Ještě chvilku maminko!"  ......
"Tak Honzíku pojď, už půjdeme. Je velká zima, ještě se nachladíš!"
"Mami, za chvilku, ještě počkáme až pojede tamta mašinka."  ......
"Tak Honzíku, mě už je opravdu zima. Pojď, příjdeme zase příště"
"Ale mami, ještě ne. Chci se ještě dívat!"

Letošní Brněnské muzejní noci se zúčastnilo celkem 15 modelů parních lokomotiv z produkce firmy Regner a 1 parní lokomotiva Shay z produkce Jirky Sajbrta. Nepřízeň počasí jsme nakonec zdárně překonali a doufáme, že jsme návštěvníkům muzea zpříjemnili sobotní večer.


Všechny zúčastněné modely pózují pro fotografy.
(foto © Tomáš Randýsek)


Předváděcí kolejiště v garážovém
stání Technického muzea.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nezbytné zázemí pro údržbu
techniky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na kolejišti byla představena parní lokomotiva Emma - další přírůstek do vozového parku S.M.P.D. Jedná se o již druhý model této lokomotivy (a shodou okolností také o druhý model Tomáše Randýska). První model s názvem Slatina, patřící do vozového parku Romana Šilera, se prohání po kolejišti již přes rok. Model sestavoval Jirka Kůt a zvládl to za týden včetně osazení modelu servy a vyzkoušení stroje na svém zahradním kolejišti. Zkrátka kdo umí, ten umí.

Lokomotiva Emma před první jízdou.
(foto © Tomáš Randýsek)


Doplňování vody.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kontrola tlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

"A příště mi na to nechej laskavě
víc času!"
(foto © Tomáš Randýsek)

Návštěvníci se zájmem sledují provoz na kolejích.
(foto © Tomáš Randýsek)


Fotoreportéři se snaží pořídít zajímavé momentky z provozu lokomotiv.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

"(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Lokomotiva Slatina s extrémně dlouhým smíšeným vlakem.
(foto © Tomáš Randýsek)


Emma je ještě v záběhu, takže po-
třebuje občas pomoc při rozjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Prosím Vás, kam až sahají Hujero-
vi?" aneb početná skupina kamará-
dů Karla Dudy.
(foto © Tomáš Randýsek)

U přední části předváděcího kolejiště bylo stále plno.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ale nejvděčnější diváci jsou stejně děti - bezelstné a bezprostřední. Jejich okamžité reakce jsou zcela originální. A když v jejich obličejích vidíte šťastné úsměvy nebo udivené výrazy, když kolem nich projede kouřící a pískající parní mašina, tak potom zapomenete na zimu i studený vítr a ostatní trable všedního života. A to je také jeden z důvodů, proč se takových akcí zúčastňujeme. Už dnes jsou možná mezi nimi naši nástupci.

(následující foto © Tomáš Randýsek)

"Pálí nebo nepálí?"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Juj, pálí to!"
(foto © Tomáš Randýsek)