Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Náš mediální partner:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí

"Den otevřených dveří" byl zorganizován ze dvou důvodů. Prvním byla nedávná změna vlastníka obchodního a nákupního centra Olympia Brno. Britský investor (společnost Somerstone), který celé nákupní centrum vybudoval, několik let provozoval a dovedl jej až na přední pozice mezi nákupními centry, prodal svoje "dítko" německému kapitálovému fondu. Změna vlastníka pro nás měla samozřejmě řadu otazníků, neboť náš projekt je dlouhodobý a pro nás finančně náročný. Kam bude nový vlastník směřovat provoz a případný další rozvoj obchodního centra? A jak se bude dívat na naše aktivity, které jsou trošku mimo rámec dnes tak hojně skloňovaného pojmu "nakupování". Počeštělý výraz se mi nechce ani uvádět. Už jste slyšeli větu: "Kam si dnes půjdeme zašopovat?" U nás si rozhodně tuto aktivitu neužijete. Jistě, koupíte si jízdenku, ale potom se budete moci patnáct minut kochat při projížďce parkem s kouskem živé přírody. A odpočinout si po náročném nákupu nebo nabrat dech před dalším. V tom je ta úžasná provázanost obchodního centra a relaxace v parku. A to snad budou podporovat také noví vlastníci.
Druhým, neméně důležitým důvodem, bylo představení našeho projektu sponzorům a firmám zúčastněným na výstavbě centrálního nádraží. Sponzoři mají právo vidět, jak jsou zužitkovány jejich poskytnuté finance a stavební firmy si zase mohou v klidu prohlédnout výtvory své práce. Protože v tom uspěchaném pracovním tempu na to nějak není čas.


(foto © Jan Sajbrt)


Pro všechny zúčastněné byl již od rána připravován speciální vlak, kterým se zájemci mohli svézt po celém okruhu naší parkové dráhy. Vlak byl tažený dieselovým lokotraktorem Gmeinder, který si tak odbyl svoji premiéru na svém domovském kolejišti. Hoši jej již od rána pečlivě připravovali a celé dopoledne zkoušeli na trati, aby bylo vše v naprostém pořádku. Do lokotraktoru si sedne i dospělý člověk a tak lokomotiva působila oproti své parní kolegyni trochu přerostlým dojmem. Tažná síla je opravdu veliká a takhle dlouhý vlak jsme na trati ještě neměli. Do vlaku byly mimo všech lavicových vozů s rozchodem 5" zařazeny také dva vysokostěnné vozy a nádržkový vůz s rozchodem 7".


(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

A že bylo na trati opravdu horko.
(foto © Jana Uhlířová)


Další skupina připravovala zázemí v dílně a gastronomický servis. Nepřipravujeme sice recepci v salonku luxusního hotelu, ale i tak musí všechno klapnout. Jako první bylo samozřejmě nainstalováno výčepní zařízení - národní mok je přece základ každé akce. Členky klubu se pak postaraly o další - nejdříve si užívaly naše oči a následně i naše žaludky.

(foto © Tomáš Randýsek)

Občerstvení je připraveno, pivo teče, víno se chladí. Hosté mohou přijít.
(foto © Jana Uhlířová)


Krátce před 14. hodinou se začali scházet první hosté - vrcholové vedení nákupního centra Olympia, starostové Brna-jih a Modřic, na jejichž území se celé centrum rozprostírá, zástupci sponzorů, zástupci dodavatelských firem a také přizvaní novináři. O všechny se vzorně starali členové klubu. Po uvítacím projevu a slavnostním přípitku si hosté prohlédli současný stav centrálního nádraží a seznámili se s dalšími našimi plány a záměry. Zástupci společnosti Argo pak ochotně odpovídali na všechny vznesené dotazy.

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)


Záložní parní lokomotiva.
V tom vedru to byl od Pavla
úctyhodný výkon.
(foto © Jan Sajbrt)

Malí zájemci se mohli v mezičase
projet na ruční drezíně.
(foto © Jan Sajbrt)


Prohlídku centrálního nádraží máme za sebou a nastal čas na projížďku speciálním vlakem. Horko bylo k zalknutí, ale při jízdě ovíval cestující mírný osvěžující vánek a všichni si jízdu při rychlosti 5 km/hod vyloženě užívali. Smáli se, mávali, debatovali - zkrátka takový veselý vláček.

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jana Uhlířová)


Kdo měl zájem, mohl se také svézt vlakem, taženým parní lokomotivou VICTORIA.
(foto © Jana Uhlířová)


Ale i tak po projížďce všichni rádi využili azyl v prostorách dílny, kde bylo přece jen o poznání příjemněji, než na přímém slunci a kde bylo přichystáno malé občerstvení. Podával se guláš, něco málo ze studené kuchyně, pivo, víno a samozřejmě také chlazené nealko. Každý si dal, na co měl zrovna chuť. Zbytek příjemného odpoledne se nesl v duchu již neformálních rozhovorů a diskuzí na všechna možná témata.

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)


Hoši si našli místo u vlaku, ve stínu výpravní budovy.
(foto © Jan Sajbrt a Jana Uhlířová)

A nad vším bděla ostraha parku.
(foto © Jan Sajbrt)


Po skončení formální části si chtěla také naše děvčata užít jízdu vlakem.
Na cestu se samozřejmě pořádně vybavila, neboť pitný režim je třeba dodržovat.

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Iva Uhlířová)

(foto © Iva Uhlířová)



Závěrečná diskuze členů klubu.
Povedlo se nám to?
(foto © Jana Uhlířová)

Jak zhodnotit Den otevřených dvěří? Určitě to byla akce užitečná. Za prvé - neformálně jsme se potkali s našimi obchodními partnery. Za druhé - na chvilku jsme se všichni vytrhli z každodenní reality a obklopeni parkem a železnicí jsme snad zapomněli na starosti všedních dnů. Za třetí - tak trochu nanečisto jsme si vyzkoušeli ono vytoužené "Slavnostní otevření Parkové dráhy Olympia", které nás čeká na jaře příštího roku.
Závěrem chceme poděkovat všem zúčastněným hostům, že přijali naše pozvání i přes úmorné vedro a doslova se "vypékali" při prohlídce nádraží a následné projížďce parkem. Reakce byly vesměs pozitivní, tak snad se jim to líbilo.
Poděkování patří samozřejmě také všem členům klubu S.M.P.D., kteří se na přípravě a průběhu akce podíleli. Těžko někoho vyzdvihnout, protože technický i gastronomický servis byl zkrátka perfektní. Takže ještě jednou dík VŠEM ZÚČASTNĚNÝM ČLENŮM za pomoc při realizaci a těšíme se na jaro příštího roku, kdy to rozjedeme naplno!