Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Náš mediální partner:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí


Již v pořadí druhý ročník mezinárodního parního srazu s aktualizovaným názvem 2. Parní Olympia 2013 je za námi. I letos jsme se drželi osvědčeného loňského scénáře - provoz na Parkové dráze Olympia s účastí domácích i zahraničních modelářů doplňoval doprovodný program na přilehlém parkovišti. 2. Parní Olympia byla tentokrát oddělena od Dětského dne, respektive byla o týden posunuta. Měli jsme z toho zpočátku obavy, ale nakonec se to ukázalo být výhodou. Jednak Parní Olympia nekolidovala s dalšími akcemi v okolí, které se většinou odehrávaly na Den dětí, jednak Dětský den pořádaný Olympií uvnitř obchodního centra o předchozím víkendu přilákal rodiče s dětmi také na naši dráhu. Byla zde i větší pravděpodobnost, že přijede více modelářů ze zahraničí. I tam se pořádaly Dětské dny. A tak si na příští rok můžete do plánovacího kalendáře poznačit termín 7. - 8. června.
Přípravy na tak velkou akci probíhaly v podstatě již od loňského roku, ale intenzita se samozřejmě s blížícím se termínem pořádně zvyšovala. Vždy se snažíme, aby byly trať, celé nádraží a zázemí na 100% připraveny pro návštěvníky i pro hostující modeláře. Také počásí nám letos přálo, silné bouřky se proháněly všude kolem, ale našemu parku se naštěstí vyhnuly. Takže po oba víkendové dny bylo poměrně slunečno a teplo. Chvílemi až moc, což nebylo příjemné zvláště pro výhybkáře-brigádníky, kteří si to v té výhni opravdu užili. Ale svoji funkci i tak plnili s maximální odpovědností a nic mimořádného se nepřihodilo. Stejně jako naše usměvavé průvodčí, které za ty dva dny procvikaly mnoho jízdenek. Služba v pokladně letos vyšla na Tomáše Marka a Lucii Šilerovou. O jídlo a pití se starali Míla, Jana a Milan - obsluha byla vzorná a ceny mírné. Nikdo si snad na množství a pestrost jídla nemohl stěžovat. V sobotu zpříjemňovala pobyt na nádraží živá muzika v rytmu country a blues. Skupiny Lodníci a K.R. Banda předvedly to nejlepší ze svého repertoáru. Zdravíme tímto Pavla Putnu, basistu a zpěváka skupiny K.R. Banda, který měl po vystoupení na našem nádraží nezaviněnou nehodu na motocyklu a nyní je již po několika operacích. Přejemu mu brzké uzdravení a co nejrychlejší návrat na pódium.

Na Parkové dráze se letos představilo celkem 21 parních, 13 bateriových a 3 motorové lokomotivy. Takže nabídka pro koukání i svezení se byla poměrně pestrá. Podle statistik k nám o víkendu zavítalo 65.000 návštěvníků, což byla hned po ohňostrojích Ignis Brunensis druhá největší návštěvnost. Ne všichni se sice svezli našimi vláčky, ale i tak se vlakové soupravy po celý den nezastavily. Zejména tři velkokapacitní soupravy tažené oběma lokotraktory a novou lokomotivou TU47 ukrojily řádnou porci z pomyslného koláče svezeníchtivých návštěvníků. Oproti loňsku probíhalo odbavování cestujících daleko klidněji a bez emocí, fronty se tvořily pouze nárazově. Ty tři velké vlaky byly prostě znát. Trochu nás překvapil neohlášený odjezd některých a to nejen zahraničních modelářů již běhen nedělního dopoledne. Dalo by se to pochopit u těch, kteří to mají domů několik hodin jízdy, ale třeba u těch českých nás to trochu zamrzelo. Nedělní návštěvníci tak byli ochuzení o některé pěkné modely lokomotiv a také jídla je pak objednáno zbytečně více. Členové našeho klub, pokud se zúčastňují nějakého modelářského srazu nebo provozního víkendu, ať už u nás nebo v zahraničí, neodjíždějí většinou dříve než v neděli odpoledne. No ale s tím jako pořadatelé nic nenaděláme, je to rozhodnutí každého modeláře. Spíše budeme muset doplnit dobu odjezdu do přihlášky na příští rok. Už jen kvůli tomu jídlu. Ale celý víkend probíhal v přátelské atmosféře, každý z účastníků měl možnost jezdit prakticky podle chuti, žádné striktní omezení nebo udělování přednosti domácím vlakům se nekonalo.


Ranní vyvěšování vlajek zemí
zúčastněných modelářů.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava vizitek pro účastníky.
(foto © Jiří Polák)

To je ale nějakého stříhání.
(foto © Jiří Polák)

"Ty lavice patří k našemu kolejišti."
(foto © Jiří Polák)

Abychom neumřeli žízní.
(foto © Jiří Polák)

Příprava na vystoupení country
kapely Lodníci.
(foto © Jiří Polák)

"Tak ať to všechno zvládnete!"
(foto © Tomáš Randýsek)

Dvojkové klubové kolejiště.
(foto © Jiří Polák)

Maffioso Karlos.
(foto © Jiří Polák)


Příprava lokotraktoru GMEINDER pro celodenní náročný provoz.
(foto © Jiří Polák)


A to už začali postupně přijíždět modeláři z celé Evropy:

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Před rotundou nastal ten správný mumraj:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)


Petr byl jako vždy mezi prvními.
(foto © Tomáš Randýsek)

Victoria a Morava.
(foto © Tomáš Randýsek)

Síčovci.
(foto © Tomáš Randýsek)

Německé a rakouské zastoupení.
(foto © Tomáš Randýsek)

Malá dráha Skalsko 2.
(foto © Tomáš Randýsek)

Reinhard a 99 211.
(foto © Tomáš Randýsek)

Robert vyjíždí s Ponavou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Petr Vídner a Malá dráha Skalsko 3.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ikebara Jirky Hamáčka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jirka připravuje Solingen, aneb těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
(foto © Jan Sajbrt)

Zdeněk Balský promazává svoji
lokomotivu Smoschever.
(foto © Jan Sajbrt)

Petr Vídner přejíždí přes točnu.
(foto © Jan Sajbrt)

Branko Kovač a jeho JZ 97.
(foto © Jan Sajbrt)

Určitě nejvyšší komín
v širokém okolí.
(foto © T. Randýsek)

Přátelé ze Slovinska.
(foto © T. Randýsek)

Zátiší s pivem.
(foto © Jan Sajbrt)


Bateriové lokomotivy to mají s přípravou podstatně jednodušší:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Cestující si občas museli vystát kratší frontu před pokladnou a potom už si mohli vybrat ten správný vlak, kterým se chtěli svézt. Díky třem velkokapacitním soupravám probíhalo letos odbavování poměrně klidně a plynule:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)


Přehled zúčastněných modelů:

JZ 97-025
Branko Kovač
Slovinsko.
(foto © Tomáš Randýsek)

K 3
Miha Omerza
Slovinsko
(foto © Tomáš Randýsek)

BR 24 032
Erich Ninaus
Rakousko
(foto © Tomáš Randýsek)

99 211
Reinhard Lorenz
Rakousko
(foto © Tomáš Randýsek)

SMOSCHEWER
Zdeněk Balský
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

MALÁ DRÁHA SKALSKO 3
Petr Vídner
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

MALÁ DRÁHA SKALSKO 2
Ladislav Poušek
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

ROMULUS
Ladislav Hlava
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

KAROLINENHOF
Aleš Mácha
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

VICTORIA
Pavel Uhlíř
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN
Jiří Sajbrt
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

E 4
Peter Schlagbauer
Rakousko
(foto © Tomáš Randýsek)

ÖBB 2070 076-1
Jöerg Scherr
Rakousko
(foto © Tomáš Randýsek)

GEBUS
Herbert Trieb
Rakousko
(foto © Tomáš Randýsek)

BH StB III5b
Thomas Winkler
Rakousko
(foto © Tomáš Randýsek)

M 131
Petr Kopřiva
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

M 131
Miroslav Chadima
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

T 678.012
Bohumil Pavlíček
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

BARBORA
Petr Bauer
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

99 211
Reinhard Lorenz
Rakousko
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN
Jiří Sajbrt
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

AEG č. 9
Martin Šiler
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

WDEF
ARGO s.r.o.
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

KRZENOWIC
Tomáš Randýsek
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

T 478.1016
Bohumil Pavlíček
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

GMEINDER
ARGO s.r.o.
Česká republika
(foto © Tomáš Randýsek)

BH StB III5b
Thomas Winkler
Rakousko
(foto © Tomáš Randýsek)

E 94 042
Wolfgang Rudolph
Německo
(foto © Tomáš Randýsek)

E 94 042
Wolfgang Rudolph
Německo
(foto © Tomáš Randýsek)


Morava před jedním ze svých
dopoledních odjezdů.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlaková variace.
(foto © Tomáš Randýsek)

Čekání na odjezd.
(foto © Tomáš Randýsek)

Rakouská E 4 z Brucku.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Krododýl" Wolfganga Rudolpha
pózuje před rotundou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ostravská 275 021.
(foto © Jiří Polák)


Svoji velkou premiéru si odbyla nová klubová lokomotiva TU 47.002, i když není ještě zcela dokončená. Svým stabilním výkonem přispěla ke zvládnutí náporu svezeníchtivých návštěvníků:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Další dvě velkokapacitní soupravy obsluhovaly klubové lokotraktory GMEINDER a WDEF:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Velkokapacitním vlakům vypomáhaly všechny klubové lokomotivy:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)



Vídeňská BH StB III5b.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vídeňský GEBUS.
(foto © Tomáš Randýsek, Lukáš Randýsek)

E 4 odjíždí na trať.
(foto © Tomáš Randýsek)

Hradecký M 131 projíždí
odstavným nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Omerza Miha veze kolegu.
(foto © Jan Sajbrt)

Romulus při postrku Ikebary.
(foto © Jan Sajbrt)

Malá dráha Skalsko 2.
(foto © Jan Sajbrt)

M 131.
(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

Když se kouří z komínů.
(foto © Jan Sajbrt)


Klubové parní lokomotivy na nádraží i na trati.
(foto © Jiří Polák)


Všechno pořádně promazat a pak už to jede skoro samo.
(foto © Jan Sajbrt)


Pavel Uhlíř se pochlubil novým modelem bateriové lokomotivy 103 001-4, kterou kdysi objevil zcela strádající v depu v Praze-Vršovicích a z té doby vychází také podoba modelu bez pantografu.
Model ještě není zcela hotový, ale jistě již brzy rozšíří náš vozový park.
Svojí velikostí se bude hodit k Petrově T 211:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Síčovci se pokoušeli poprvé roztopit svoji krásku 275 021.
Vyjeli však jen před nádraží a pak se z neznámých důvodů vrátili zpět do depa.
Tak snad se jim podaří projet příště celou trasu, moc jim to přejeme:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Jano s rodinou si mohl konečně
vychutnat jízdu vlakem.
Vždyť celé nádraží stojí
i jeho zásluhou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výletníky z Olomouce jsme svezli
už po zavírací době. Ale když
k nám přijeli z takové dálky?
(foto © Tomáš Randýsek)

Někdy nám cestující pomáhali
s přepravou pomůcek na trať.
(foto © Jiří Polák)

Ale všichni si snad jízdu užívali.
(foto © Jiří Polák)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)


Průvodčí celý den nepřetržitě odbavovali cestující:

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)


Ani výhybkáři to neměli jednoduché. Celý den na úmorném slunci a ještě pořád ve střehu:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)



Pro návštěvníky byl přichystán bohatý doprovodný program, který se odehrával na části přilehlého parkoviště. Ti zde mohli obdivovat funkční parní stroje všech druhů a velikostí. Na klubovém kolejišti se proháněly malé parní lokomotivy, o kousek dál byly k vidění takové skvosty jako Sentinel, parní válec ČKD Mamut, parní lokomobily, nákladní automobil Opel na dřevoplyn z roku 1936 a dokonce i replika funkčního parního kola z roku 1869. Součástí doprovodného programu byly také historické autobusy Technického muzea v Brně, kterými se mohli zájemci svézt do Modřic a zpět. Organizace účasti zejména větších parních strojů, které jsou vždy součástí doprovodného programu, trvala několik měsíců. Už jen samotná přeprava speciálními návěsy je záležitost dosti nákladná a naše finanční možnosti nejsou neomezené. Zde je nutné ještě jednou poděkovat vedení obchodního centra Olympia a městskému úřadu v Modřicích, kteří nám finančně přispěli právě pro zajištění těchto parních skvostů. Je to určitě vzájemná symbióza neboť bohatý doprovodný program přitáhne více navštěvníků a většina z nich, zejména dam a slečen, určitě zavítá také do Olympie.


Jedním z hlavních lákadel bylo naše klubové kolejiště. Kromě parních stálic zde byly k vidění také nové modely. Svojí účastí nás poctili pan Regner a jeho paní. I když má pan Regner již delší dobu zdravotní potíže, neváhal urazit poměrně velkou vzdálenost k nám do Olympie. Vždyť většina našich modelů pochází z jejich rodinné firmy v německém Aurachu.


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Tento model si Honza Filko postavil
zcela sám. Na studenta dost
dobrý počin, ne?
(foto © Tomáš Randýsek)

"Loučka" Michala Zamazala zase
tak často k vidění není.
(foto © Tomáš Randýsek)

Model LGB upravený pro ovládání
RC soupravou.
(foto © Jan Sajbrt)

Přeprava silniční techniky po železnici.
(foto © Jan Sajbrt)

Pan Regner ochotně vysvětluje
funkci parního stroje.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jirka Dalecký si dělá místo
pro roztápění lokomotivy.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Morava" Jirky Daleckého je
jednou z klubových lokomotiv
výrobní řady "Betty".
(foto © Tomáš Randýsek)

Karlova cisterna a barely s první pomocí.
Nápis "Wasserwagen" na cisterně však není již dávno aktuální.
(foto © Tomáš Randýsek)


Guru modelů parních lokomotiv.
(foto © Tomáš Randýsek)

A Karel už se v tom zase rýpe.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jirka Dalecký s Účkem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nezbytné doplnění vody.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jirkova Mh.6 na trati.
(foto © Jan Sajbrt)


Petr Herka představoval svoje kolejiště Czernowitz ve velikosti Oe,
které představuje model úzkorozchodné polní dráhy.
(foto © Tomáš Randýsek, Jan Sajbrt)


Parní stroj Pavla Buchty zatím jede jen na stlačený vzduch,
ale zato si už přes poháněné dynamo osvětluje pracovní prostor, i když to ve dne není moc vidět.
(foto © Tomáš Randýsek, Jan Sajbrt)


Karel Vykydal představil svoji rozpracovanou lokomotivu i s ocelovým příhradovým mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)


Nádherný model 475.111 Jana Bartoně byl díky povodním vystaven jen na stojanu.
Jeho doprovodný tým místo přepravy a stavění kolejí řešil doma důležitější problémy.
(foto © Tomáš Randýsek, Jan Sajbrt)


Kluci z Muzea průmyslových železnic vozili zájemce se svojí důlní lokomotivou BN30.
(foto © Tomáš Randýsek)


Bratři Konopáčovi se proháněli po parkovišti s parní lokomobilou.
(foto © Tomáš Randýsek, Jan Sajbrt)


Další lokomobila Ladislava Šedivého pózovala návštěvníkům stacionárně.
(foto © Tomáš Randýsek, Jan Sajbrt)


Petr Bauer z výtopny Zlíchov přivezl parní válec Mamut z roku 1920.
Už jenom sjezd z podvalníku je zajímavá podívaná.
(foto © Tomáš Randýsek)


Sentinel z Muzea starých strojů v Žamberku.
(foto © Tomáš Randýsek, Jan Sajbrt)


Antonín Pavelka přivezl mimo jiné funkční parní kolo
a předváděl na něm jízdy na parkovišti, někdy i společně se Sentinelem.
(foto © Tomáš Randýsek)


Další jeho unikát - Opel pick-up z roku 1936 na dřevoplyn.
(foto © Tomáš Randýsek, Jan Sajbrt)


Motokolo Mercedes s motorem Ducati o objemu 50 ccm z roku 1932
patří také do sbírky pana Ladislava Šedivého z Tábora.
(foto © Tomáš Randýsek)


Autobusy Technického muzea.
(foto © Tomáš Randýsek)

ŠKODA 706 RO
(foto © Tomáš Randýsek)

KAROSA ŠL 11.
(foto © Lukáš Randýsek)

IKARUS 280.
(foto © Lukáš Randýsek)

KAROSA ŠM 11.
(foto © Lukáš Randýsek)

Zastávka.
(foto © Jan Sajbrt)

Historická linka do Modřic.
(foto © Tomáš Randýsek)


Jeník pořídil několik leteckých pohledů na 2. Parní Olympii.
I když se tentokrát fotilo pouze přes sklo, fotky dopadly docela dobře:

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)


V sobotu dopoledne nám hrála k poslechu country kapela Lodníci:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Odpoledne ji vystřídala K.R. Banda, která se specializuje na bluesové skladby
a celý den tak probíhal v pohodové atmosféře:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


O strávníky se vzorně starali Milena, Jana a Milan. Jídla i pití bylo dost a každý si tak mohl vybrat dle chuti. Večer jsme jako již tradičně grilovali a společně klábosili až do pozdní noci:

Výdej obědového guláše.
(foto © Tomáš Randýsek)

Milena a Jana.
(foto © Tomáš Randýsek)

Hlavní výčeprní Milan.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava odpoledního pohoštění.
(foto © Tomáš Randýsek)

Šéfová kuchyně.
(foto © Tomáš Randýsek)

Večerní grilování.
(foto © Jiří Polák)

Hoši místo stolování lavicovali. Oni prostě bez těch vláčků nemohou být ani u večeře.
(foto © Jiří Polák)


Pár fotek strojvedoucích:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jan Sajbrt)


Před rotundou.
(foto © Tomáš Randýsek, Jiří Polák)


"Ještě si dám kafe a jdeme topit."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Tak kdo to bude zapisovat?"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Naše vlajka je stejně nejhezčí."
(foto © Jiří Polák)

"Dnes budeme prodávat ty
jízdenky se zeleným pruhem."
(foto © Jiří Polák)

"Tak jsem tady s tím parním
kolem a autem na dřevoplyn."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Tamten pán potřebuje
trochu uhlí. Přijel totiž
z daleka a má děsnej
hlad!"
(foto © Jiří Polák)

Kameraman.
(foto © Jiří Polák)

"Nekecej, že si dáš
ještě pátou klobásu?"
(foto © Jiří Polák)

"Čekám, až se kapelník trochu
usměje."
(foto © Jiří Polák)

Debata na téma stavba lokomotiv.
(foto © Jiří Polák)

"A to jsem chtěl parní pivo!"
(foto © Jiří Polák)

"Jezdí to skvěle, to si musíš
vyzkoušet sám."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Lukin nekecal, fakt jezdí skvěle!"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Tak jsme dostali na něco chuť.
Nedáš si s námi?"
(foto © Tomáš Randýsek)

"Na zdravje!"
(foto © Jan Sajbrt)

Jak to chlapcům hezky sluší.
(foto © Jan Sajbrt)

"Ale hoši, hoši, ten odjezd
byl už před minutou!"
(foto © Jan Sajbrt)

"Pozor, ať Vás neušpiním."
(foto © Jan Sajbrt)

"Trochu jsem se přes zimu nudil,
tak jsem spíchnul téúčko."
(foto © Jan Sajbrt)

"Červená, kam se jen podíváš."
(foto © Jan Sajbrt)

Polední odpočinek.
(foto © Jan Sajbrt)

Svačinka v bufetovém voze.
(foto © Jan Sajbrt)

Loni jsme dráždili chocholouše,
letos jsme k smrti vyplašili zajíce.
(foto © Jan Sajbrt)

Závěrečná jízda pro náš babinec.
Jo, a podával se Sylván zelený.
(foto © Tomáš Randýsek)


Na závěr chceme poděkovat všem hostujícím účastníkům, kteří svými ať už velkými nebo malými modely, zpestřili program celé Parní Olympie. Zvláštní poděkování patří také obchodnímu centru Olympia, které podpořilo Parní Olympii zejména finančně - příspěvek na doprovodný program a mediální reklama pro nás byly významnou pomocí. Přejme si tedy, aby náš vzájemně korektní vztah i nadále pokračoval. Děkujeme také městskému úřadu v Modřicích za finanční příspěvek na provoz historických autobusů. A v neposlední řadě patří velké díky také všem našim členům, jejich rodinným příslušníkům a dobrovolným brigádníkům, kteří pomáhali s přípravou, zajištěním provozu a vytvořením bezvadného zázemí během 2. Parní Olympie. Rádi Vás všechny opět přivítáme i příští rok. Ono to určitě zase uteče jako voda.