Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Náš mediální partner:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí


(foto © Tomáš Randýsek)

Šestý ročník mezinárodního setkání železničních modelů velkých měřítek, parních strojů a strojků, stabilních strojů a historických autobusů probíhal o víkendu 3. a 4. června 2017. Jako vždy jsme začali s předběžnou přípravou již v zimních měsících. Strhující finiš pak probíhal od pátečního rána před akcí samotnou. Mnoho účastníků přijíždí již v pátek po obědě. Privilegium mají Elizabeth a Graham, kteří u nás většinou končí svoji letní okružní jízdu Evropou a přijíždějí do Brna již týden před akcí. Letos jsme pro ně, vzhledem k lednové operaci Elizabetky, žádný program nechystali a Coolingovi tak celý týden věnovali relaxaci před náročným víkendem. Vždy nám v pátek pomáhají s přípravou, za což jim samozřejmě patří velký dík. I když horké počasí, které většinou panuje, pro ně není zcela ideální. Určitě by dali přednost tomu typicky anglickému.
Ačkoli jsme si mysleli, že na maximum přihlášených modelářů jsme se dostali již loni, tak letošní ročník opět trhal rekordy. Počet účastníků atakoval hranici dvouset a areál nádraží opravdu "praskal ve švech". Všechny volné koleje v rotundě a ve vozovém depu byly zaplněny hostujícími modely, využili jsme i část skladiště před nádražím. Později příchozí byli nuceni odstavovat své modely na kolejích přednádraží. Můžeme blahořečit počasí, které nám od začátku pořádání parního srazu opravdu přeje. Nedovedu si představit, kam bychom naskládali těch 200 účastníků, kdyby nám celý víkend mělo pršet, jak se to už několikrát na podobných akcích stalo. Tak se pojďme podívat, jak to vlastně všechno probíhalo. Začínáme v pátek 2. června dopoledne.


Elizabeth pomáhá stříhat jmenovky.
(foto © Jiří Polák

Také Italové přijeli o něco dřív.
(foto © Jiří Polák

Příprava pátečního oběda.
(foto © Jiří Polák

Chvilka relaxu po obědě.
(foto © Jiří Polák

Vykládka lokomotiv klubu z německého Sindelfingenu.
(foto © Jiří Polák)

V pátek v podvečer byla většina lokomotiv zaparkovaná v rotundě.
(foto © Tomáš Randýsek)

Roztápění modelů před rotundou.
(foto © Tomáš Randýsek, Roman Šiler)

Také většina odstavných kolejí byla plná.
(foto © Tomáš Randýsek)


Reinhardova 99 211.
(foto © Tomáš Randýsek)

Thomasova DB 81 004.
(foto © Tomáš Randýsek)

Doplňování vody.
(foto © Tomáš Randýsek)

Všechny paprsky v rotundě byly obsazeny hostujícími lokomotivami.
(foto © Roman Šiler)


Pietrova Britannia.
(foto © Tomáš Randýsek)

Petrova Malá Dráha Skalsko 3.
(foto © Tomáš Randýsek)

Robertova KkStB 60.
(foto © Tomáš Randýsek)

Franzův Mölm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pinova Leviathan.
(foto © Tomáš Randýsek)

Alešova Karolinenhof.
(foto © Tomáš Randýsek)

Rolfův Krokodýl E 94.126.
(foto © Tomáš Randýsek)

Wolfgangova V65 011.
(foto © Tomáš Randýsek)

Andreasova SLB RT3.
(foto © Tomáš Randýsek)

99 7001.
(foto © Roman Šiler)

Thomasova DB 81 004.
(foto © Roman Šiler)

Alešova Karolinenhof.
(foto © Roman Šiler)

VL 1 Zillertalbahn.
(foto © Roman Šiler)

Michaelova T 211.0124.
(foto © Roman Šiler)

Mariusova 2091.03.
(foto © Roman Šiler)

Vlajky zúčastněných zemí - brzy asi budeme muset přidělat nové stojany.
(foto © Tomáš Randýsek)


Chvilku po otevření hlavní brány.
(foto © Tomáš Randýsek)


Sobotní dopolední program doprovázela country kapela Lodníci.
(foto © Tomáš Randýsek)

Občerstvovací tým se měl po celý víkend co ohánět. U výčepu byl Milan a zdatně mu pomáhala Helena s Dášou. Jura si vzal na starosti párky v rohlíku. Míla měla na starosti catering a s Janou také výdej sobotního obědového guláše - ostatně jako každý rok. Každý z týmu však dělal to, co bylo zrovna nejvíce potřeba. Jen těch limonád a piv, co se vytočilo. Děkuji všem za jejich obětavou pomoc, protože zvládnout těch 200 strávníků, nebyla žádná sranda.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Rádio Petrov mělo po celou sobotu postavený před hlavním nádražím svůj promo stánek.
Pro děti bylo nachystáno malování a různé soutěže. A vyhrál přece každý, kdo se zúčastnil.
(foto © Tomáš Randýsek)


A teď se pojďme podívat, jak nám to po celý víkend jezdilo na trati:

(foto © Roman Šiler)


Americká Leviathan u nás měla svoji premiéru. Autorem je Pino de Rosa z italského Udine:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Další italskou premiérou byla parní Britannia Pietra Pascuta z Mogliana:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Slovinské páry K3 Mihy Omerzy a JŽ 97 Branka Kovače již patří mezi stálice Parní Olympie:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Parní lokomotiva Romulus Ládi Hlavy ze Semil zde také není poprvé:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Vídeňský Ramses Thomase Winklera jezdil po našich kolejích poprvé:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Petr Vídner a jeho Malá Dráhá Skalsko 3 už také nejsou žádnými nováčky:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


Svoji premiéru si odbývala i sedmipalcová Johanna Wolfganga Kleina z německého Stuttgartu:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


Parní Mölm Franze Hauswirtha z rakouského Strasshofu viděli návštěvníci již druhým rokem:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Armin Reiz se svojí parní lokomotivou TCDD 2216:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


Parní 99 211 Reinharda Lorenze z Vídně jste také mohli vidět na předchozích srazech:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Robert Beimrohr z rakouského Linze byl se svojí KkStB 60 na Parní Olympii již podruhé:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


DB 81 004 Thomase Adlera z německého Leverkusenu zde jezdila poprvé:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Franta Pašek ze Zásmuk s U 25.003 najížděl další a další kilometry již druhým rokem:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


BR 71 001 Felixe Kruseho z německého Bielefeldu mohli diváci vidět také podruhé:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Aleš Mácha z Hodkovic nad Mohelkou a jeho Karolinenhof jsou u nás stálými účastníky:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Graham Cooling a jeho bateriová BR class 20 s krásnou soupravou patinovaných vagonů:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


Ingo Warkus z německého Petersaurachu a jeho Kastenlok měl na naší dráze svoji premiéru:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Stejně jako Simon Warkus a jeho Boxcab:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Trojici Warkusů doplňoval Norbert se svojí bateriovou Rüttli:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Zbrusu nová 2091.10 Erika Lechnera z rakouského Strasshofu:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


Giosue Nobile z italského Udine a jeho bateriový model ÖBB 2092:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Tomáš Hodr a Michael Malinovský z Heřmanova Městce a jejich motorový DEUTZ MS 118:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Marco Piranese z italského Mogliana a jeho žlutá Anna, kterou již pravidelní návštěvníci znají:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Pavel a Tadeáš Karáskovi opět přivezli z Nemošic bateriový model motorového vozu M 131:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


Nový mModel BE 4/4 BT 14 Jiřího Šurdy pochází z dílny firmy Balson:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


Michael Hauf přivezl ze severomoravských Troubelic vymazlený model T 211.0124:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Bateriová AEG Mixnitz je další lokomotivou z vídeňského depa Winklerových:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Další vídeňskou bateriovku - tentokrát 4040.01 Johannese Neppa již také jistě znáte:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Bateriová VL 1 Zillertalbahn z domovského depa Graz zde byla letos poprvé:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


Marco Nobile s dcerou Valentinou nejsou mezi námi poprvé. Letos jezdili s modelem Planet:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Novinkou byl také model motorové lokomotivy řady 2091.03 Mariuse Kitzbergera z Vídně:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


Další model bateriové lokomotivy Planet patří do rodiny Warkusů z německého Petersaurachu:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Walter Seifert přijel oproti loňskému roku s jiným modelem Jenbachponny:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Slovinští modeláři Dražen Bijelič a Želko Halambek přivezli nový motorový lokotraktor:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Ferdinand Streyczek z rakouského Freistadtu si se svou O&K LD2 také odbyl premiéru:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Další lokomotivou Ferdinanda Streyczeka byl model důlního lokotraktoru:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Rolf Braun a jeho E 94.126 přijeli až z dalekého Koblenze.
(foto © Roman Šiler)


Také domácí a ostatní klubové lokomotivy rozhodně nezahálely.
Jezdilo vše, co mohlo, abychom zvládli zájem cestujících. Ten byl jako každý rok veliký:

U 25.001 z depa Benešov:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


MORAVA z depa Katowice:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


345.190 z depa Jablonné nad Orlicí:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


VICTORIA z depa Praha - Vinohrady:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


STRASSNITZ z depa Strážnice:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


PONAVA z depa Brno - Řečkovice:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


KRZENOWIC z depa Křenovice:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Kolem rotundy.
foto © Tomáš Randýsek)

Vlak tažený TU 47.001 projíždí kilometrem 0,30.
(foto © Roman Šiler)


Lokotraktor WDEF z depa Olympia Brno:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Lokotraktor GMEINDER z depa Olympia Brno:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Lokotraktor TU 47.001 z depa Olympia Brno:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Lokotraktor TU 47.002 z depa Olympia Brno:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


Bateriové dvojče AEG č. 6 a č. 4 z depa Olympia Brno:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


AEG č. 9 z depa Olympia Brno:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

DB 81004 při průjezdu nácestnou stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Leviathan při průjezdu nácestnou stanicí.
(foto © Roman Šiler)

KkStB 60 při průjezdu nácestnou stanicí.
(foto © Roman Šiler)

Strasshofská U8 na trati.
(foto © Roman Šiler)

Menší oprava ve vratné smyčce a může se pokračovat v jízdě.
(foto © Tomáš Randýsek)

Během stoupání pod bludištěm potkala parní Johanna hned tři protijedoucí vlaky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Další setkání vlaků na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)


Pietro Pascuto a jeho Britannia.
(foto © Tomáš Randýsek)


V 65 011.
(foto © Tomáš Randýsek)

KkStB 60.
(foto © Tomáš Randýsek)

BE 4/4 BT 14.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

Tak jako každý rok, probíhal také letos na přilehlém parkovišti doprovodný program. Jeho součástí bylo i naše klubové kolejiště pro malé modely parních lokomotiv. Stavbu, organizaci a provoz na kolejišti měl jako vždy na starosti Jirka. K vidění byly již známé modely, ale také novinky - letos v podání Zdeňka Zvolského.

Jirka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Karel.
(foto © Tomáš Randýsek)

Petr Zvolský s modelem Betty.
(foto © Tomáš Randýsek)

Karel Duda a jeho 99 4651.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zdeněk Zvolský s modelem Betty.
(foto © Roman Šiler)

99 4651 z lokomotivního depa Rosice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Honzova pára.
(foto © Tomáš Randýsek)

Betty.
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 48.001.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nákladní vagony.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jirkův parní vůz Komarek.
(foto © Roman Šiler)



Letos se na doprovodném programu sešly hned tři parní stříkačky. Dobrovolní hasiči z Kvítkovic k nám zavítali již potřetí, svoji premiéru letos měli dobrovolní hasiči z dalekého Uherského Brodu a z nedalekého Bořitova. Návštěvníci si tak mohli prohlédnout tyto hasičské babičky zblízka a to včetně ostrých zásahů, kdy se nad parkovištěm opravdu vznášely gejzíry vody z proudnic.

(foto © Tomáš Randýsek)


Parní stříkačka dobrovolnýh hasičů z Uherského Brodu pochází z roku 1912:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Parní stříkačka hasičů z Bořitova byla vyrobena v roce 1912 firmou R.A. Smékal ve Slatiňanech:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Parní stříkačka dobrovolnýh hasičů z Kvítkovic pochází z roku 1907.
Výrobcem je firma ing. Vojtěch Černý a Jan Němec ze Slatiňan:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Roman Šiler)


Pavel Barnasík a jeho replika parního motocyklu z roku 1868:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Antonín Pavelka přivezl parocykl, monocykl a repliku elektromobilu Dora z roku 1906,
který vyráběla italská společnost Dora - Fabbrica di Automobili Elettrici ad Accumulatori v Janově.
Ten se letos předvedl také v jízdních ukázkách.
Jednu z nich si vyzkoušela naše Hanka a jízdu zvládla bravurně:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Dalším již tradičním účastníkem je Muzeum starých strojů ze Žamberka.
Letos přivezli parní nákladní automobil Sentinel:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Také Ladislav Šedivý z Tábora a jeho parní lokomobila s flašinetem patří mezi stálé účastníky:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Vladislav Lukášek ze Žlutavy předvedl nově zrekonstruovaný stabilní motor Little:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Dušan Hubička a jeho stabilní spalovací motor:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


Stabilní motor Benz Petra Janeše z Římova zde také nebyl poprvé:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Stejně jako stabilní motor Lorenz Davida Konce z Litostrova:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Premiérově si mohli návštěvníci vychutnat traktor Svoboda 15 Jiřího Svobody ze Sivic:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Pavel Buchta vystavoval své parní skvosty - stroj Corlis a jeden noname:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Bartłomiej Rutczyk z polského Gostynu je se svými parními strojky také stálým účastníkem:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Stejně jako David Sendrei, který vystavoval parní stroj Merkur a také jeden noname:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


Stejně jako každý rok, mohli návštěvníci také letos obdivovat sbírku historických autobusů, převážně ze sbírek Technického muzea v Brně. Zájemci se opět mohli po oba víkendové dny svézt k tramvajové smyčce do Modřic a zpět. A zájem byl opravdu velký, autobusy jezdily stále plné.

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)


Autobus Praga RN byl u nás letos poprvé a přijeli s ním hasiči z Brodu. Zřejmě slušnej oddíl:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Nedávno zrekonstruovaná olomoucká TATRA 27/64a Diesel Vítězslava Zezuly:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Autobus TATRA 500 HB:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Autobus ŠKODA 706 RO:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Autobus PRAGA RND:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Autobus KAROSA ŠM 11:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Autobus ŠKODA 706 RTO:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)


Také naše oblíbená kapela KR Banda si udělala čas a všem zpříjemnila sobotní odpoledne:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Tradiční večerní jízda pro naše děvčata, kdy si se sklenkou vína alespoň chvíli užijí klid:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák

(foto © Jiří Polák

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Pojede svižně veselý strojvedoucí?
(foto © Jiří Polák

Ještě to zdokumentovat.
(foto © Jiří Polák

I pro mě nakonec zbylo místo.
(foto © Jiří Polák

Kameraman už je také připraven.
(foto © Jiří Polák

Na vlaku byla skvělá nálada.
(foto © Tomáš Randýsek)

A to je dobře.
(foto © Tomáš Randýsek)


Vzhledem k rušnému provozu, který probíhá vždy kontinuálně celý den a vzhledem k velkému počtu hostujících modelů, je nutné mít na mnoha místech na trati obslužný personál. Ten dle potřeby pomáhá strojvedoucím, kteří potřebují doplnit vodu nebo z nějakých technických důvodů odstavit svoji lokomotivu. Je to práce náročná, protože trávit na přímém slunci a ve vedru někdy i hodiny, není nic příjemného. Ale je to zkrátka zapotřebí. Děkujeme tedy všem, na které letos vyšla služba a zároveň se omlouvám těm, které jsem svým objektivem nestihl zachytit. Ale i to fotografování je, vzhledem k ostatním povinostem, rok od roku časově náročnější. Letos mi navíc chyběl Jeník, který mě vždy zahrne tunou fotografií.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Na Matěje připadla služba na vjezdu na nádraží. A zdatně mu asistovala naše Nella.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Až na úplný závěr jsme pořídili společné foto. Za odměnu pro ty, kteří vydrželi až do finále.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nesmírně nás těší, že si Parní Olympia vybudovala za těch pár let takový zájem jak ze strany návštěvníků, tak i z řad aktivních účastníků. Každý rok se snažíme pozvat nějaké nové modely a exponáty, abychom to návštěvníkům ještě více zpestřili. Vážíme si všech účastníků, ať přijedou zblízka či zdaleka. Bohužel však do budoucna budeme muset počet zúčastněných nějakým způsobem redukovat, jelikož prostory nádraží nejsou nafukovací a už není ani kam co přistavět, abychom ještě zvýšili kapacitu. Ale každopádně hodnotíme letošní ročník jako vydařený a na úplný závěr děkujeme všem, kteří se na přípravě a zajištění podíleli. A že jich opravdu nebylo málo. Již 6. Parní Olympia 2017 je za námi. Uff! Ať žije 7. Parní Olympia 2018!

Už pomalu vyhlížíme další ročník.
(foto © Roman Šiler)