Number of visitors:


Events:

Our media partner:

Optimized for browser:

Lokality návštěvníků našich stránek

Weather at the park railway Olympia:


More weather


(foto © Tomáš Randýsek)

Letošní ročník Parní Olympie připadl přesně na začátek června, tedy na sobotu 1. června a na neděli 2. června 2019. Přípravy probíhaly již od čtvrtka, protože páteční den jsme vyhradili pro jízdy členů klubové dráhy z německého Sindelfingenu. Ti příjíždějí poměrně z daleka a v hojném počtu a tak projevili přání, zda by si mohli zajezdit již v pátek, kdy je trať dobře průjezdná bez ostatních zúčastněných modelářů. Tato naše aktivita nezůstala utajena ani některým dalším účastníkům a tak mohli kolemjdoucí vidět v pátek na trati již několik provozních modelů. A k tomu ještě jezdil náš komerční vlak, protože lidé se samozřejmě chtěli svézt, když viděli některé lokomotivy již v provozu.

Jinak měla 8. Parní Olympia v podstatě stejný průběh jako každý rok. Hromadný příjezd účastníků probíhal v pátek v podvečer a v sobotu ráno. Na dráze jsme měli opět plno, využito bylo každé volné místo. Zastoupeny byly kromě Moravy také Čechy, Rakousko, Německo, Itálie, Slovinsko, Chorvatsko a Anglie. Mezi účastníky s modely na rozchodech 5" a 7" si můžeme doslova vybírat, což se za poslední roky nedá říci o doprovodném programu. Exponáty se shánějí stále obtížněji. Jedním z důvodů je, že stárnoucí majitelé postupně ztrácejí sílu na to, aby mohli s jejich parními i motorovými exponáty přijet. A mladí nástupci ve většině případů nejsou. Někteří zase chtějí mimo nákladů za dopravu ještě nemalou částku za účast vystaveného stroje, což je již nad rámec našeho rozpočtu. Mezi každoroční stálice tak patří Technické muzeum Brno se svojí kolekcí historických autobusů, parta hasičů z Kvítkovic, která si vždy udělá čas alespoň na jeden den a také Petr Bauer s parním válcem ČKD Mamut. Nelze však opomenout také pány Pavelku, Barnasíka, Lukáška, Janeše, Hubičku, Vavřiníka a bratry Konce. Děkujeme ale všem účastníkům, kteří se každoročně podílejí na zabezpečení doprovodného programu.

Také letos zpříjemňovaly posezení na pergole dvě hudební skupiny. Dopoledne vystoupila country kapela Flek, která měla na parním srazu svoji premiéru. Odpoledne ji pak vystřídala skupina PKT (Písně, které těší). Tu již mohou naši návštěvníci znát z předchozích akcí. V sobotu se jezdilo již od samého rána. Většina modelářů chtěla vyjet co nejdříve, než se budou na trati tvořit fronty. Ale letos probíhal provoz plynuleji než obvykle, až na pár drobných zádrhelů, kterým se však při tak velkém počtu různorodých modelů nelze vyhnout. Catering od našeho zavedeného dodavatele byl jako vždy perfektní a všichni si jídlo pochvalovali. Po ukončení sobotního provozu byl vypraven již tradiční vlak pro naše dámy (a nejen pro ně), aby si po vyčerpávajícím dni mohly se sklenkou v ruce v klidu vychutnat projížďku parkem. Večer jsme pak společně poseděli. U našeho stolu se nakonec vytvořila mezinárodní skupina, kde se hovořilo česko-anglicko-slovinsko-neměcky (včetně rakouského dialektu), ale všichni si bez problémů rozuměli a legrace byl plný kopec. Zejména Branko se ukázal jako výborný bavič. Víno bylo vychlazené, doutníky správně vlhké. Co více si přát? Snad jen to, aby se to vše zopakovalo i příští rok.

V současnosti nepojízdný lokotraktor č. 12 musel udělat místo pro hostující modely.
A naši chlapci při organizování posunu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Krátká pracovní porada
aneb kam je všechny umístíme?
(foto © Tomáš Randýsek)

Na hydraulické plošině.
(foto © Jiří Polák)

Pino de Rosa a jeho Leviathan.
(foto © Jiří Polák)

Už se nám to pomalu zaplňuje.
(foto © Jiří Polák)

Elizabeth s Grahamem.
(foto © Jiří Polák)

Čas na večerní doutník. Snad si ho
po úmorném dni zasloužíme.
(foto © Jiří Polák)

TCDD 2216 Armina Reize.
(foto © Tomáš Randýsek)

KkStB 329.02 Andrease Merkuse.
(foto © Tomáš Randýsek, Jiří Polák, Jan Sajbrt)

Atlantic Class 6 Jana Ulshöfera.
(foto © Tomáš Randýsek, Jiří Polák)

KkStB 60.249 Roberta Beimrohra.
(foto © Tomáš Randýsek, Jiří Polák)

ČSD 265.012 Zdeňka Balského.
foto © Tomáš Randýsek)

KkStB 206 Petra Vídnera.
(foto © Jiří Polák)

Class 31 No. 783 Elizabeth Cooling.
(foto © Tomáš Randýsek)

Decauville Güntera Haukeho.
(foto © Tomáš Randýsek)

Johanna Wolfganga Kleina.
(foto © Tomáš Randýsek)

Maid of Kent Erwina Niggemanna.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

British Class 20 D8098 Grahama Coolinga.
(foto © Tomáš Randýsek)

DB 262 915-4 Erwina Niggemanna.
(foto © Tomáš Randýsek)

E 44.508 Wolfganga Rudolpha.
(foto © Tomáš Randýsek, Jiří Polák)

Wittfeld je novým přírůstkem klubu DBC Graz.
(foto © Tomáš Randýsek)


E 22 014 Devona Bornatha.
(foto © Tomáš Randýsek)

E 69.03 Thomase Glettera.
(foto © Tomáš Randýsek)

E 225.001 Antonína Mareše.
(foto © Tomáš Randýsek)

T 215 Miroslava Tvarůžky.
(foto © Jan Sajbrt)

Jenbacher Pony Waltera Seiferta.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výsypné vagóny Wolfganga Kleina.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nákladní vagóny Nilse Warnera.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vymazlené americké vagóny Saschi Rabensdorfa.
(foto © Jan Sajbrt)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Sajbrt)


Marco Piranese přivezl letos parní lokomotivu Stainz.
(foto © Tomáš Randýsek, Jan Sajbrt)

Made of Kent Erwina Niggemanna.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lion Pietra Pascutta.
(foto © Jan Sajbrt)

TCDD 2216 Armina Reitze.
(foto © Jan Sajbrt)

Leviathan Pina de Rosy.
(foto © Jan Sajbrt)

354.190 Bohouše Pavlíčka.
(foto © Jan Sajbrt)

Solingen Jury Sajbrta.
(foto © Jan Sajbrt)

Na točně.
(foto © Tomáš Randýsek, Jan Sajbrt)

Mizendol a Primož Ozvald.
(foto © Tomáš Randýsek)

TCDD 2216 a Daniel Angert.
(foto © Tomáš Randýsek)

Mogul a Sascha Rabensdorf.
(foto © Jan Palán)

354.190 Bohouše Pavlíčka.
(foto © Jan Palán)

T 466.0286 a Láďa Poušek.
(foto © Tomáš Randýsek)

Polepování modelu tramvaje.
(foto © Tomáš Randýsek)


Elizabeth a její Class 31 No. 783 vyjíždí na trať.
(foto © Tomáš Randýsek)

TCDD 2216.
(foto © Tomáš Randýsek, Jiří Polák)

Láďa Hlava a jeho Romulus.
(foto © Tomáš Randýsek)

Robert Beimrohr a jeho KkStB 60.249.
(foto © Tomáš Randýsek)

Johanna Wolfganga Kleina.
(foto © Tomáš Randýsek)

KkStB 206 Petra Vídnera. Vyzkoušel si ji také Andreas Merkus.
(foto © Tomáš Randýsek)

Andreas Kahlert a jeho DR 80.036.
(foto © Tomáš Randýsek)

Atlantic Class 6 Jana Ulshöfera.
(foto © Tomáš Randýsek)

Enka Primože Filipliče.
(foto © Jan Palán, Tomáš Randýsek)

JŽ 97 Branka Kovače.
(foto © Tomáš Randýsek, Jiří Polák)

Mizendol a Primož Ozvald.
(foto © Tomáš Randýsek)

ANNI a Nils Warner.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lion a Pietro Pascutto.
(foto © Tomáš Randýsek)

Stainz a Marco Piranese.
(foto © Tomáš Randýsek)

Günter Hauke a jeho Decauville.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ömess 2 Waltera Bornatha.
(foto © Tomáš Randýsek)

T3 a Felix Kruse.
(foto © Tomáš Randýsek)

Mogul a Sasha Rabensdorf.
(foto © Tomáš Randýsek)


Victoria Pavla Uhlíře.
(foto © Jiří Polák, Tomáš Randýsek)

Krzenowic Tomáše Randýska.
(foto © Tomáš Randýsek, Jiří Polák, Jan Sajbrt)

Ponava Romana Šilera.
(foto © Tomáš Randýsek, Jiří Polák)

"Všudybylka" a Bohouš Pavlíček.
(foto © Tomáš Randýsek)

Model motorového vozu Wittfeld a Hannes Sommer.
(foto © Tomáš Randýsek)

Windhoff HF50 B Reinholda Merkuse.
(foto © Tomáš Randýsek)

DB 262 915-4 Erwina Niggemanna.
(foto © Tomáš Randýsek)

RT 3 Petera Schlagbauera.
(foto © Tomáš Randýsek)

Mixnitz Thomase Winklera.
(foto © Tomáš Randýsek, Jan Sajbrt)

TW 4040.01 Johannese Neppa.
(foto © Tomáš Randýsek)

Hugo Deutz MS 130 Tomáše Hodra.
(foto © Jan Palán, Tomáš Randýsek, Jan Sajbrt)

Köf a Rolf Zimmermann.
(foto © Tomáš Randýsek)

Láďa Poušek a jeho T 466 před dokončením.
(foto © Tomáš Randýsek)

Stejně jako E 225.001 Antonína Mareše.
(foto © Tomáš Randýsek)

T 211.0124 Michaela Haufa.
(foto © Tomáš Randýsek)

Triebwagen a Matthias Arndt.
(foto © Tomáš Randýsek)

BE 4/4 BT 14 Jiřího Šurdy.
(foto © Tomáš Randýsek, Jiří Polák)

M 131.1003 a Pavel Karásek.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lesní lokomotiva Tadeáše Karáska.
(foto © Tomáš Randýsek)

British Class 20 D8098 a Graham Cooling.
(foto © Tomáš Randýsek)

E 44.508 Wolfganga Rudolpha.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jupiter a Christian Wulschnig.
(foto © Tomáš Randýsek)

O&K LD2 Ferdinanda Streyczka.
(foto © Jiří Polák, Tomáš Randýsek)

E 69 Thomase Glettlera.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jenbachponny a Walter Seifert.
(foto © Tomáš Randýsek)

E 22 014 Devona Bornatha.
(foto © Tomáš Randýsek)

Filip a Jirka Dalecký.
(foto © Tomáš Randýsek, Jiří Polák)

AEG č. 9.
(foto © Jiří Polák)

AEG č. 6.
(foto © Jan Palán)

AEG č. 9.
(foto © Jan Palán)

AEG č. 4.
(foto © Tomáš Randýsek)

AEG č. 9.
(foto © Tomáš Randýsek)

AEG č. 6.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor WDEF.
(foto © Jiří Polák, Jan Sajbrt)

TU 47.001.
(foto © Jan Palán)

TU 47.002.
(foto © Jiří Polák)

TU 47.002.
(foto © Jan Sajbrt)

T 669.0901.
(foto © Jiří Polák, Jan Palán, Jan Sajbrt)


Letos se na Parní Olympii sešly hned čtyři šaliny. Kromě té domácí s ev. č. 107, autorů Jendy Palána a Honzy Kříže, zde byly k vidění ještě Dubrovnik 1961 Željko Halambeka, Ganz T50 Dražena Bijeliće a novinka M-24 Zdravko Vuka. V neděli odpoledne se podařilo pořídit společnou fotku před rotundou. I když je ta naše "brněnská" v menším měřítku (1:7,8) oproti kolegyním (1:6), i tak si přišli milovníci šalin na své.

Společné foto před rotundou.
(foto © Tomáš Randýsek, Jan Palán)

M-24 a Zdenko Šaršon.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ganz T50 a Dražen Bijelić.
(foto © Tomáš Randýsek, Jan Palán)

Dubrovnik 1961 a Željko Halambek.
(foto © Jan Palán, Tomáš Randýsek)

Domácí 107 Jendy Palán a Honzy Kříže.
(foto © Jan Palán, Tomáš Randýsek, Jiří Polák)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)


Romulus a Láďa Hlava.
(foto © Tomáš Randýsek)

Johanna a Wolfgang Klein.
(foto © Tomáš Randýsek)

E 69 a Ingrid Galler.
(foto © Tomáš Randýsek)

Triebwagen a Matthias Arndt.
(foto © Tomáš Randýsek)

Krzenowic a Tomáš Randýsek ml.
(foto © Tomáš Randýsek)

Anni a Nils Warner.
(foto © Tomáš Randýsek)

Victoria a Jan Uhlíř.
(foto © Jiří Polák)

Dubrovnik 1961 a Željko Halambek.
(foto © Jiří Polák)

O&K LD2 a Ferdinand Streyczek.
(foto © Jiří Polák)

M 131.1003 a Pavel Karásek.
(foto © Jiří Polák)

Lesní lokomotiva a Tadeáš Karásek.
(foto © Jiří Polák)


Parní dvojče tvořené lokomotivami Ömess 2 a Johanna.
(foto © Tomáš Randýsek)

Bateriové dvojče tvořené lokomotivami Filip a T 215.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání vlaků na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání vlaků na trati.
(foto © Jiří Polák)

"Ještě že mám násadu od smetáku."
(foto © Tomáš Randýsek)

Promazávání rozvodů je důležité.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Tak třeba po 31. Mě je to jedno."
(foto © Tomáš Randýsek)

Vysmátý Jenda jako cestující.
(foto © Tomáš Randýsek)


Atmosféra na hlavním nádraží:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)


Atmosféra na přednádraží:

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)

(foto © Jan Sajbrt)


Sehraná cateringová dvojka Jana a Milena.
(foto © Tomáš Randýsek)

Doufáme, že všem chutnalo. Snad ano.
(foto © Tomáš Randýsek)

Helena se vždy nějak vyšperkuje.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nová generace Sajbrtů.
(foto © Tomáš Randýsek)

Suchý rohlík je taky mňamka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Věrka.
(foto © Tomáš Randýsek)

Věrka, Dáša a Michal.
(foto © Tomáš Randýsek)

"To jsem, prosím, já!"
(foto © Tomáš Randýsek)

Žízeň je věčná - self-service.
(foto © Jiří Polák)

Milenka má teď službu u výdeje.
(foto © Jiří Polák)

Tom vyplňuje výkaz jízd.
(foto © Jiří Polák)

"Co se to děje?"
(foto © Jiří Polák)

Michal chvíli relaxuje.
(foto © Jiří Polák)

Další Michal před další jízdou.
(foto © Jiří Polák)

Tomáš s Pepou.
(foto © Jiří Polák)

Co to ten Viktor ukazuje?
(foto © Jiří Polák)

Michal s Evou.
(foto © Jiří Polák)

Eva a Matouš.
(foto © Jiří Polák)

Eva.
(foto © Jiří Polák)

Výhybkářům není v tom úmorném vedru co závidět.
(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Doprovodný program otevíralo naše klubové kolejiště a malé stacionární parní stroje:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Sada parních strojků ze sbírky Jirky Kůta:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Zdeněk Zvolský a jeho parní Willi.
(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Vždy je o čem diskutovat.
(foto © Jiří Polák)


Sbor dobrovolných hasičů z Kvítkovic patří mezi stálice Parních Olympiád.
I letos předváděli návštěvníkům činnost parní stříkačky a také přesný zásah cíle - sud byl naplněn:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Petr Bauer s kolegou přivezli parní válec ČKD Mamut.
Vzali nás také nahoru a mohli jsme s nimi obkroužit jedno kolo na parkovišti:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Stabilní motor I.G. Lorenz Dušana Hubičky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Janešovi přivezli stabilní motor, který poháněl "moržovák" - tedy drtič kukuřice.
Také jsem si vyzkoušel odzrnit jeden klásek. "Jako malej Jarda!" říkal mi Jura.
(foto © Tomáš Randýsek)

Mezi stabilní účastníky s parními koly patří pánové Barnasík (vlevo) a Pavelka (vpravo).
(foto © Tomáš Randýsek)


Technické muzeum Brno poskytlo, jako každý rok, sbírku historických autobusů.
Návštěvníci měli opět možnost svézt se s nimi, čehož hojně využívali:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


V sobotu vpodvečer byl vypraven již tradiční vlak pro naše dámy,
které nám vždy vydatně pomáhají s organizací a zajištěním průběhu Parní Olympie.
Děkujeme a doufáme, že nám pomůžete i příští rok:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Další ročník Parní Olympie máme tedy zdárně za sebou. A na úplný závěr bych rád poděkoval všem, kteří se o to zasloužili. Velký dík patří zejména všem dobrovolnicím z řad našich manželek a přítelkyň, které obětovaly volný víkend, aby nám pomohly se zajištěním hladkého průběhu celé akce. Jde zejména o zajištění občerstvení všech zúčastněných modelářů a vystavovatelů - mimo včasného nachystání obědů a večeře je nutné vytočit několik desítek sudů piva a limonády, uvařit několik stovek káv, ale hlavně vše neustále doplňovat, umývat a utírat, aby to bylo stále připravené. Nejhorší je to pro ně samozřejmě v sobotu večer, kdy se již všichni baví, u stolů vznikají mezinárodní debatní kluby, přítomní lahodně usrkávají vychlazené víno. Někdo však musí všechno to nádobí umýt, utřít a připravit na příští den. A neděle večer není o nic lepší, to se musí umýt a uklidit úplně všechno. Najmout si na to externí firmu, tak to by byly další náklady navíc, na které v tom našem napjatém rozpočtu již nemáme žádnou škatulku. Další důležitou činností je funkce průvodčích a výpravčích na nástupišti. Odbavit stovky cestujících a vypravit desítky vlaků dá pořádně zabrat. Nemalý nápor cestujících musí zvládnout také pokladna. Zkrátka všechna naše děvčata jsou tam, kde mají být! Poděkování patří také dobrovolným výhybkářům, kteří po celý den sedí na přidělených stanovištích a přehazují výhybky dle požadavků strojvedoucích. Pevně věřím, že nás všichni podpoříte i příští rok. Děkuji také všem našim členům, kteří na tom mají rovněž nemalou zásluhu. Ale u členů klubu se to tak trochu předpokládá, že? Tak ještě jednou díky všem organizátorům a pořadatelům. Ale hlavně - NA SHLEDANOU PŘÍŠTÍ ROK!