Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Náš mediální partner:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí


(foto © Tomáš Randýsek)

Také letos jsme byli pozváni od našich kolegů z rakouského Strasshofu na zahájení sezóny 2018 v tamním železničním muzeu Heizhaus. A jelikož nám termín konání vyhovoval, tak jsme se v neděli 8. dubna časně ráno vydali z Brna na jih. Vzali jsme s sebou parní lokomotivy Krzenowic, Solingen a také dvě bateriová AEGéčka. Jelo nás celkem deset, takže strojvedoucích na čtyři lokomotivy bylo dost. Ještě sice nebylo nějak extra teplo, ale naštěstí nepršelo a hlavně nefoukal tak nepříjemný vítr, jako vloni. A tak jsme si ten slunečný jarní den naplno užili.


Příprava parních lokomotiv.
(foto © Roman Šiler)

Jirka samozřejmě vyjel jako první.
(foto © Roman Šiler)

A pak se mi jen poškleboval.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pískání před tunelem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Za tunelem.
(foto © Roman Šiler)

Jízda podél stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda podél stanice.
(foto © Roman Šiler)

Jízda podél stanice.
(foto © Lukáš Randýsek)

Ve vratné smyčce.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před vjezdovým zhlavím.
(foto © Lukáš Randýsek)


Dnes jsem Krzenowic půjčil také Lukinovi, aby se pomalu začal seznamovat i s obsluhou parního stroje. Ze začátku jsem s ním obcházel podél kolejí, ale po několika kolech již jezdil samostatně. Chvíli jsme sice měli problém s malým množstvím vody v kotli, ale pak se nakonec nápravová pumpa po zimním spánku umoudřila.

Čekání na odjezd.
(foto © Tomáš Randýsek)

Našlapal jsem pár jarních kilometrů.
(foto © Roman Šiler)

"Tak to je poslední kolo ..."
(foto © Roman Šiler)

"A teď už budeš jezdit sám!"
(foto © Lukáš Randýsek)

Odjezd ze stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před tunelem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Za tunelem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda podél stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízda podél stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve vratné smyčce.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Čekání na nástupišti.
(foto © Roman Šiler)

Odjezd ze stanice.
(foto © Lukáš Tuček)

Jízda podél stanice.
(foto © Lukáš Randýsek)

Jízda podél stanice.
(foto © Roman Šiler)

Před stanicí.
(foto © Lukáš Randýsek)

Na vjezdovém zhlaví.
(foto © Roman Šiler)


(foto © Roman Šiler)

Provoz na strasshofské parkové dráze pomáhaly po celou nděli zajišťovat také naše bateriová AEGéčka. Kluci se pravidelně střídali, aby si mohli postupně projít zdejší muzeum velkých lokomotiv a vagonů. A také se naobědvat. K obědu se podával již tradiční wurstguláš s chlebem.

(foto © Roman Šiler)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Tunelový portál.
(foto © Lukáš Randýsek)

Vjezd do tunelu.
(foto © Roman Šiler)

Vjezd do tunelu.
(foto © Roman Šiler)


Letos se zahájení sezóny ve Strasshofu zúčastnil také Marek Hauf se svojí přítelkyní
a také se svojí bateriovou lokomotivou T 211.0124:

Na vykládkové koleji.
(foto © Lukáš Randýsek, Roman Šiler)

Průjezd kolem stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd kolem stanice.
(foto © Roman Šiler)

Na trati.
(foto © Roman Šiler)

"Většinou řídím vsedě, ale vleže je to přece jenom lepší."
(foto © Lukáš Randýsek, Tomáš Randýsek)


Domácí jezdili celý den s parní lokomotivou "MÖLM":

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Domácí 2091.10.
(foto © Lukáš Randýsek)

Domácí 2091.10.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezdová návěstidla.
(foto © Tomáš Randýsek)


Po roce se rotunda s točnou opět posunuly o kousek dál.
(foto © Roman Šiler, Lukáš Randýsek)


Chvilka odpočinku.
(foto © Roman Šiler)

Pořád je o čem debatovat.
(foto © Roman Šiler)

Po obědě doutníček.
(foto © Roman Šiler)


Původní prodloužení tratě k vodojemu zůstane asi minulostí.
(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)


Hlavní nedělní program se odehrával převážně před místní výtopnou na rozchodu 1435 milimetrů. Z nedaleké Vídně bylo vypraveno několik speciálních vlaků, které přivezly návštěvníky muzea a v podvečer se s nimi vrátily zpět do Vídně. V rámci muzea bylo možné navštívit výtopnu, svézt se parní lokomotivou, motorovým vozem a samozřejmě také vláčky na parkové dráze. V provozu byla také zahradní železnice s modely autíček.

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Tuček)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)


Dopolední program zpestřilo vystoupení dobové uniformované císařské dechové kapely.
(foto © Roman Šiler)


Také na místní zahradní železnici bylo možné sledovat rušný provoz:

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Roman Šiler)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)

(foto © Lukáš Randýsek)