Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Náš mediální partner:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí


Ve čtvrtek 17. června a v pátek 18. června 2010 pořádala společnost Oltis Group tradiční turnaj Oltis Three Balls Cup 2010 v golfu, bowlingu a tenise ve sportovním areálu obce Véska, asi 10 km od Olomouce. Turnaje se zúčastnili zástupci ČD Cargo, ZSSK Cargo a zástupci významných železničních spedičních společností. Vedení společnosti Oltis Group nám nabídlo v rámci připravovaného sponzoringu možnost prezentovat naše modely a činnost klubu S.M.P.D. na pátečním tenisovém turnaji a získat tak případné další sponzory pro výstavbu parkové dráhy. Předvedení lokomotiv s možností povozit zájemce určitě zpestřilo probíhající tenisový turnaj.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

Do Vésky jsme se vydali již ve čtvrtek odpoledne s velkým nákladním automobilem, jednou parní, jednou bateriovou lokomotivou, čtyřmi lavicovými vagony a asi 120 metry kolejí. Prostor jsme měli dopředu zmapovaný, ale i tak jsme museli improvizovat a překonávat terénní nerovnosti. Polovina tratě vedla po dlažbě kolem kurtů a přes letní zahrádku, polovina přes travnaté plochy. Zde nebyl terén ideálně rovný, při sjezdu k dvoukolejnému nádraží byl celkem velký sklon. Příčné vychylování kolejí na drnech trávníku způsobovalo na několika místech vykolejování. Koleje tedy bylo nutno podložit dřevěnými podložkami a skládaným kartonem.

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

Provoz zajišťovaly parní lokomotiva "SOLINGEN" a modrá bateriová lokomotiva AEG. Každá měla zapřaženy dva lavicové vagony a postupně vozily všechny zájemce. Nejvíce se vozily děti, dospělí jakoby měli z počátku ostych si na lavicové vagony sednout. Zájem však měli o samotnou parní lokomotivu - jakže to vlastně funguje, čím se tam topí, kolik lidí to uveze? Někteří se nakonec osmělili a užívali si jízdu.
Tenisový turnaj i železniční provoz přerušil vydatný odpolední liják. Využili jsme vedení tratě a i se soupravami jsme zajeli pod velké slunečníky (v tomto případě vlastně deštníky). Déšť asi po půlhodině ustal a vše pokračovalo ...

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Závěrem bychom chtěli poděkovat společnostem Oltis Group a Jerid za pozvání na akci, kde byla stoprocentní koncentrace odborníků, zejména na železniční nákladní přepravu. Můžeme si jen přát, aby naše prezentace přinesla kýžený výsledek, resp. nějakého dalšího sponzora, který by nám pomohl s profinancováním stavby centrálního nádraží.