Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí

Na pátek 14. května byly naplánovány předváděcí jízdy s parními lokomotivami pro management Olympie a zástupce společností, které se podílejí na vzniku biocentra. Počasí bylo ale zásadně proti. Od čtvrtečního večera bez přestávky pršelo a ještě ráno jsme se ve skladu rozhodovali, zda lokomotivy a vagony vůbec naložit. Nakonec jsme to však riskli a s "podporou" deště v zádech jsme vyrazili do Olympie. Nakonec se však Nejvyšší Pan Železničář slitoval a proud deště ustal. A tak jsme s dvouhodinovým zpožděním vytáhli lokomotivy a začali zatápět. I když i tato činnost byla poměrně náročná, protože vydatný déšť udělal s podložím v biocentru své. Na předváděcí jízdy byly nasazeny parní lokomotivy SOLINGEN, PONAVA a KRZENOWIC.

Jako první se dostavili zástupci obchodního centra Olympia. Nálada byla i přes nepřízeň počasí skvělá a zejména dámy se těšily na jízdu modelovým vlakem. I když roztopení lokomotivy chvilku trvá.


Při čekání na vlak měli někteří ces-
tující zvídavé dotazy, jak to vlast-
ně funguje.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Nastupujte do vlaku směr vratná
smyčka a zpět!"
(foto © Tomáš Randýsek)

Doplňování oleje před odjezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd vlaku z nádraží Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

V zářezu před přejezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z vratné smyčky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Následně se dostavili také zástupci společnosti ArchDesign - pan Kapsa a paní Dadáková s dětmi. To oni jsou hlavními autory začlenění naší parkové dráhy do biocentra. A tak si mohli "in natura" projet křivky, které malovali do výkresů.

Paní Dadáková s dětmi.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pan Kapsa.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd do vratné smyčky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd vratnou smyčkou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jirka Sajbrt se svým Solingenem
veze další cestující.
(foto © Tomáš Randýsek)

Po ukončení předváděcích jízd jsme využili roztopených lokomotiv a ještě jsme testovali trať. S lokomotiovu Krzenowic se mi podařilo na rovném úseku před vratnou smyčkou dosáhnout rychlosti 16 km/h (měřeno přijímačem GPS na mobilním telefonu). Komerční soupravy však budou jezdit maximální rychlostí 10 km/h.

Lokomotivy Solingen a Krzenowic.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokomotiva Ponava.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokomotiva Krzenowic.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokomotivy Solingen, Krzenowic a Ponava při průjezdu vratnou smyčkou.
Toto místo bude asi jedním z nejpřitažlivějších pro fotografování vlaků,
jelikož objektiv je přímo ve výšce kolejí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nakonec jsme spřáhli všechny tři lokomotivy dohromady a zkoušeli jsme jízdu tohoto "trojčete", která se nám vzhledem k omezeným podmínkám kolejiště nepodařila provést v Karlsruhe. Pohled na takto vytvořený vlak určitě potěší ...

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Solingen a jeho spokojený strojve-
doucí po ukončení jízd.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd posledního vlaku toho dne
do stanice Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)