Number of visitors:


Events:

Our media partner:

Optimized for browser:

Lokality návštěvníků našich stránek

Weather at the park railway Olympia:


More weather

Nonscheduled operating day
Friday 28th October 2011

We planned nonscheduled operating day during last operating weekend. We have three holidays become bank holiday so why does not it use? But we cannot rely on weather in this season. But we cannot rely on weather in the summer either, so not change. Typical autumn raw day luckily without rain.
Main change was previously announced run from station Amphitheatre to the main station, single-track meantime. We could changing locotractor on provisional dead-end track and train with passengers could return to station Amphitheatre. So application of real railway operation including additional arming of locomotive - water and petrol refuelling.


Morning preparation at the main station:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Starting up of locotractor requires confident experience and physical fitness:

Well spin a starting handle ...
(photo © Tomas Randysek)

... and engine nicely "whirr".
(photo © Tomas Randysek)

Now right secure engine housing.
(photo © Tomas Randysek)

All is ready for departure.
(photo © Tomas Randysek)

Departure from the main station.
(photo © Tomas Randysek)

On departure junction.
(photo © Tomas Randysek)

Trains with battery locomotives.
(photo © Tomas Randysek)

Reconnaissance before train run.
Railway attendant with a flag
was running before chug
monster long ago.
(photo © Tomas Randysek)

And already train drove from
under the bridge.
(photo © Tomas Randysek)

Train must goes carefully on
the level crossing because
of small stones between tracks.
(photo © Tomas Randysek)

At the station on the road.
(photo © Tomas Randysek)

With golden egg.
(photo © Tomas Randysek)


Po příjezdu do stanice Amfiteátr byl lokotraktor ihned přepřažen na druhý konec vlakové soupravy, aby byl nachystán na jízdu premiérového vlaku přes celý park až na hlavní nádraží. Druhá staniční kolej, i když byla nedávno podsypána, vykázala vlivem střídajících se teplot další příčný náklon do protisměru, který Roman Šiler operativně vyrovnal. Bude nezbytné dodělat nové dilatační styky, aby měly kolejnice možnost dostatečného pohybu v podélném směru. Určitě také pomůže dodatečné ukotvení pražců ve štěrkovém loži.

Příjezd do stanice Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příčný náklon do protisměru
je zcela patrný.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přepřah lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Traťovák Roman v akci.
(foto © Jan Píšala)

První cestující u pokladny.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ceník a jízdní řád.
(foto © Tomáš Randýsek)


Vlak na trase Amfiteátr - hlavní nádraží a zpět odjížděl podle předem stanoveného jízdního řádu z druhé koleje. Dispečer a strojvedoucí spolu komunikovali pomocí vysílaček. Strojvedoucí si musel při zpáteční jízdě vyžádat souhlas k vjezdu na vratnou smyčku, aby nedošlo ke srážce s protijedoucím vlakem na "malém okruhu". A kluci to ukázněně dodržovali, poctivě se střídali, no byli zkrátka ve svém živlu. Na vlaku jezdili kromě strojvedoucího ještě jeden nebo dva posunovači, kteří zajišťovali přestavování výhybek a rozpojování vlaku na hlavním nádraží.

První vlak na hlavní nádraží a zpět
je připraven k odjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd ze stanice Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Cestující.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pod dřevěným bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přepřah lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Připojování k vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jura asi vykládá klukům nějaké
to železničářské moudro.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

V oblouku před nácestnou stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)


Jura Sajbrt přivezl první prototyp počítače náprav, kterým se budou ovládat přejezdová výstražná zařízení a oddílová návěstidla na trati. Elektronika je vsazena do celkem robustního obalu, který se umístí mezi koleje. Okolek vždy stlačí mechanický prvek a o vše ostatní už se postará elektronika. Snímač byl pokusně nainstalován na rovném úseku před stanicí Amfiteátr. Zkoušky byly provedeny jak při normálním provozu - při průjezdu standardního vlaku taženého bateriovou lokomotivou, tak i v obou mezních situacích - při průjezdu asi nejlehčího vagonu s tenkými okolky (tendr od lokomotivy "Rocket") a při průjezdu maximální rychlostí. Tedy spíše při průjezdu rychlostí, kterou jsme schopni vyvinout ručním roztlačením vozíku, a která dosahuje určitě kolem 20 km/hod. Při jízdě tak vysokou rychlostí vykazovala elektronika jisté anomálie, ale to je rychlost spíše teoretická, kterou se na parkové dráze jezdit nebude. Takže pokus to byl určitě úspěšný.

Diskuze na téma železniční
zabezpečovací zařízení.
(foto © Jan Palán)

Počítadlo náprav.
(foto © Tomáš Randýsek)

Nejlehčí vůz ...
(foto © Tomáš Randýsek)

... také sešlápl snímač.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tam a zpět, tam a zpět.
(foto © Tomáš Randýsek)

Řídící elektronika.
(foto © Tomáš Randýsek)

Malá úprava pomocí mobilní
plynové pájky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Řídící elektronika.
(foto © Tomáš Randýsek)

Celá sestava ja připravena
k zahájení testování.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jura zaznamenává časové odezvy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Tam a zpět, tam a zpět ...
(foto © Jan Palán)

... tentokrát při maximální rychlosti.
(foto © Jan Palán)

Spokojený autor coby přerostlý trpaslík.
(foto © Tomáš Randýsek)


Sychravé podzimní počasí s nízkou inverzní oblačností moc zájemců k návštěvě parku nepřilákalo, tentokrát přijeli zejména "přespolní" zájemci. Měli jsme tady cestující z Třebíče, Ostravy a dokonce až z Benátek! Ale z těch nad Jizerou, i když i to je poměrně dálka. Někdy jel vlak poloprázdný, jindy byl slušně zaplněný, ale rekordy v počtu svezených cestujících určitě nepadaly. Ale pošmourné počasí má i své výhody. Lokotraktor jezdil se zapnutým reflektorem a jeho světlo bylo vidět přes celý park.

Z dálky se blíží výrazný
světelný bod.
(foto © Tomáš Randýsek)

Skoro prázdný vlak.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vezou se pouze tři mladé slečny.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)


Plně obsazený vlak před vratnou smyčkou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Plně obsazený vlak v obloucích před mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)


Po příjezdu na hlavní nádraží je lokotraktor ihned přepřažen, dozbrojen vodou do chladící soustavy a následuje odjezd zpět:

Příjezd na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přepřah lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přepřah lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Připojování k soupravě vozů.
(foto © Tomáš Randýsek)

Doplňování vody do chladiče.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)


Ve stoupání za mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)

V oblouku před mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výjezd zpod mostu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Mobilní fotograf.
(foto © Tomáš Randýsek)

Průjezd nácestnou stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Klesání u dřevěného bludiště.
(foto © Tomáš Randýsek)

Klesání před mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pod mostem.
(foto © Jan Palán)


Další z přepřahů lokotraktoru na hlavním nádraží:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Na malém okruhu zajišťovaly provoz bateriové lokomotivy AEG:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

Za jízdy.
(foto © Jan Píšala)

Poslední barvy podzimu.
(foto © Jan Píšala)

Příjezd posledního večerního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Cestou do depa.
(foto © Tomáš Randýsek)

V depu.
(foto © Tomáš Randýsek)


Děkujeme všem návštěvníkům parku, kteří nás přišli v sychravém podzimním počasí podpořit. Někteří absolvovali se svými dětmi jízdu dokonce vícekrát. Ono sedět v tomto chladném počasí několik desítek minut na vagoně si určitě zaslouží obdiv. Rádi Vás přivítáme na některém z příštích provozních dnů, tentokrát již v areálu hlavního nádraží.


Hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 1. října a neděle 2. října 2011
aneb babí léto vyvrcholilo nádherným počasím ...

(foto © Tomáš Randýsek)

Tak se nám ten poslední provozní víkend pěkně vydařil. Na to, že jsme se nacházeli již v prvním říjnovém víkendu, bylo počasí opravdu nevídané. Na mnoha místech naší republiky také padaly teplotní rekordy. Návštěvnost parku byla velká a počet svezených atakoval maxima. I když denní křivka svezených cestujících měla po oba provozní dny obdobný průběh. Dopolední nával při zahájení provozu postupně přešel v polední klid, kdy jezdily vlaky poloprázdné. Provoz následně kulminoval odpoledním náporem cestujících, kdy byly zase veškeré vagonové kapacity téměř vyčerpány.
Všech pět parních lokomotiv poctivě ukrajovalo metr po metru z každého okruhu. Tentokrát jezdily bez zjevných závad a odstávek po oba dny. Občas se stalo, že museli cestující před odjezdem vlaku chvíli čekat, než strojvedoucí dosáhl potřebného tlaku páry, aby nemusel zastavovat na trati, ale to k provozu parních strojů tak nějak patří. Většinou však tento čas strávili pozorováním činnosti strojvedoucího a kladením otázek, jak že to vlastně všechno funguje? Někteří malí cestující nás udivovali svým odborným slovníkem. Ono slyšet od pětiletého klučiny, že strojvedoucí přikládá uhlí do topeniště a kolik asi ten kotel měří a kolik se do něj asi vejde vody, zase nebývá tak časté.
Lokomotivy PONAVA a KRZENOWIC jezdily opět spřažené, takže mohly vytvořit poměrně dlouhý vlak, občas i se sedmi lavicovými vozy. Zátěž ve stoupání za stanicí Amfiteátr však byla znát. Lokomotivy MORAVA, SOLINGEN a VICTORIA jezdily samostatně s vagony v běžném řazení, tedy obslužný vagon případně jeden nákladní vagon a dva lavicové vagony. Lokotraktor GMEINDER zajišťoval dopolední a podvečerní obsluhu osobních vlaků a také přepravu služebních a nákladních vlaků v průběhu dne.


Příprava souprav jíž probíhá v prostorách hlavního nádraží,
konkrétně na právě budovaném vjezdovém zhlaví:

Ruční posun.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava cisterny.
(foto © Tomáš Randýsek)

Rozposunované soupravy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Chvilka pro občerstvení.
(foto © Jiří Polák)

Některé vagony je nutné ještě
přenést ručně.
(foto © Jiří Polák)

Zapojování vodárny.
(foto © Jana Uhlířová)

Není to trochu nepoměr velikostí?
(foto © Jan Palán)

Teď je to ta správná velikost
vagonů k lokomotivě.
(foto © Jana Uhlířová)

Příprava lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava lokotraktoru.
(foto © Jana Uhlířová)

Příprava lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava parních lokomotiv.
(foto © Jan Palán)

Také vodu si musíme přinést.
(foto © Jan Palán)

Příprava parních lokomotiv.
(foto © Jan Palán)

Služební vlak tažený lokotrakto-
rem je připraven k odjezdu.
(foto © Jana Uhlířová)

Nezbytné čištění
přejezdu.
(foto © J. Uhlířová)

Služební vlak na trati.
(foto © Jan Palán)

Dopolední provoz zajišťoval lokotraktor.
(foto © Jan Palán)

Příprava lokomotivy Morava.
(foto © Jana Uhlířová)

Příprava lokomotivy Krzenowic.
(foto © Jana Uhlířová)

Příprava lokomotivy Solingen.
(foto © Jana Uhlířová)

Příprava lokomotivy Victoria.
(foto © Jana Uhlířová)

Kovářské uhlí, to je to pravé
pokouřeníčko.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pavel se snaží schovat si hlavu
před kouřem v kabině.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jana vede zkušeně lokomotivu Victoria do stanice Amfiteátr.
(foto © Pavel Uhlíř)


VICTORIA
(foto © Tomáš Randýsek)

KRZENOWIC a PONAVA
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN
(foto © Tomáš Randýsek)

MORAVA
(foto © Tomáš Randýsek)


VICTORIA
(foto © Tomáš Randýsek)

KRZENOWIC a PONAVA
(foto © Tomáš Randýsek)

SOLINGEN
(foto © Tomáš Randýsek)

MORAVA
(foto © Tomáš Randýsek)


V I C T O R I A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Pavel Uhlíř)


K R Z E N O V I C  a  P O N A V A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jana Uhlířová)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


S O L I N G E N:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


M O R A V A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jana Uhlířová)


VICTORIA
(foto © Jana Uhlířová)

SOLINGEN
(foto © Jana Uhlířová)

MORAVA
(foto © Jana Uhlířová)


Jura Sajbrt, opět v roli kameramana, hledal ty nejzajímavější záběry.
(foto © Tomáš Randýsek)

Připojování přípřeže ve stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor Gmeinder postupně převzal provozní činnost bateriových lokomotiv. Dopoledne a v podvečer je nasazován do osobního vlaku. Ráno a přes den pak tahá především nákladní vlak, který přepravuje z hlavního nádraží do stanice Amfiteátr vodu a uhlí:

Ještě ranní příprava.
(foto © Jiří Polák)

Odstavený ve stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na cestě na hlavní nádraží,
kam jede pro vodu.
(foto © Jan Palán)

Posun ve stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Kdo maže, ten jede."
(foto © Tomáš Randýsek)

"Kdo nám to tady tak vykuřuje?"
(foto © Jan Palán)

"Něco není v pořádku?"
(foto © Jana Uhlířová)

Šárka a Jenda.
(foto © Lukáš Randýsek)

"Tak, a zase došla voda!"
(foto © Jiří Polák)

Průvodčí odbavuje vlak.
(foto © Šárka Kolejková)

"Viděl jsi Juru? V jedné ruce pivko
a v druhé kus žvance!
To snad není možný!
(foto © Jiří Polák)

Ale je to možný, Jura je vyloženě labužník.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ovšem této nabídce nelze odolat.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jura zaučuje mladého zájemce v ovládání parní lokomotivy. Že by nový člen našeho klubu?
(foto © Tomáš Randýsek)

Pár fotek ze stanice Amfiteátr:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Kontrola jízdenek.
(foto © Š. Kolejková)

Kontrola jízdenek.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kontrola jízdenek.
(foto © Š. Kolejková)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jiří Polák)


A jak vidí parkovou dráhu naši rakouští kolegové? V sobotu nás navštívili pan Christian Hirsch se svojí paní. Christian nám poslal několik fotek, které pořídil. Vyzkoušel si i jízdu v našem lokotraktoru. A také nám přislíbil svoji účast, i s modelem tramvaje, na slavnostním otevření v příštím roce:

Vlaky v parku.
(foto © Christian Hirsch)

Nákladní vlak.
(foto © Christian Hirsch)

Paní pokladní Jana.
(foto © Christian Hirsch)

Parní lokomotiva Morava.
(foto © Christian Hirsch)

Parní lokomotiva Solingen.
(foto © Christian Hirsch)

Parní lokomotiva Victoria.
(foto © Christian Hirsch)

Christian v lokotraktoru.
(foto © Christian Hirsch)

Z pohledu strojvedoucího lokotraktoru.
(foto © Christian Hirsch)

Když se provozní den nachýlí k závěru, jsou parní lokomotivy postupně odstavovány z provozu
a jejich funkci nyní přebírá dieselový lokotraktor, který zajišťuje provoz posledních vlaků:

Poslední jízda parní
lokomotivy.
(foto © Jan Palán)

Příprava lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor s vlakem na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor s vlakem ve stanici.
(foto © Jan Palán)

Poslední vlak provozního dne.
(foto © Šárka Kolejková)

Čekání na odjezd.
(foto © Šárka Kolejková)

Strojvedoucí ...
(foto © Š. Kolejková)

... a současně také
průvodčí.
(foto © Š. Kolejková)

Poslední vlak provozního dne.
(foto © Jan Palán)

Lokotraktor na sklonku provozního dne v depu hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Vypouštění páry.
(foto © Tomáš Randýsek)


Děkujeme všem návštěvníkům za přízeň a těšíme se na setkání s Vámi i příště.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 3. září a neděle 4. září 2011
aneb co se nepovedlo červenci a srpnu, snažilo se napravit září ...


Uplynulý provozní víkend měl hned několik specifik. Po dlouhé době vydrželo po oba dny slunečné, skoro až tropické počasí. Rána byla již chladnější, ale teploty odpoledne vystoupaly až ke 30°C. I když se to asi projevilo i na návštěvnosti parku. Mnoho lidí si užívalo asi již poslední teplý víkend někde u vody. Tak snad nám babí léto vydrží.
Do pravidelného provozu byl zařazen 7" dieselový lokotraktor Gmeinder. A také jsme opoustili kontejner, coby úložiště lavicových vagonů. Kolejová propojka z depa již plní svoji funkci a tak je i příprava lavicových vagonů jednodušší. Odpadá ono pracné nakolejování z kontejneru a zejména večerní úklid. Trochu limitující je zatím krátká výtažná kolej z depa, takže se mohou posunovat vždy maximálně dva vagony, ale i tak je to velká časová úspora.


Příprava lokomotiv před centrálním nádražím:

Příprava lokomotivy Krzenowic.
(foto © Jan Palán)

Příprava lokomotivy Gromit.
(foto © Jan Palán)

Pohled do depa.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava lokotraktoru "Gmeinder".
(foto © Jan Palán)

"Brejlovec" v depu.
(foto © Jan Palán)


Byly také nasazeny "sedmičkové" nákladní vagony. Cisterna byla zcela naplněna vodou pro parní lokomotivy. Kapacita 300 litrů je zásobou skoro na celý den. Odpadla tím přeprava vody v kanystrech, kterou musel před tím pracovní vlak absolvovat několikrát během provozního dne. Také vysokostěnné vagony pojmou svým úložným prostorem většinu věcí pro technické zázemí ve stanici Amfiteátr. Do jednoho z vozů byl naložen mobilní výčep. Zbylo nám ještě nějaké pivo ze Dne otevřených dveří a tak jsme na sobotu vyhlásili akci "Za půl tuctu jízdenek pivo zdarma - jízdenky pro děti, pivo pro tatínky!" A občerstvovali se nejen tatínkové. Protože to byla celý den jedna výheň.

Příprava vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Plnění cisterny vodou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Plnění cisterny vodou.
(foto © Jan Palán)

Mobilní pivní výčep.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vše je připraveno k odjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)


Návštěva z rakouského Grazu přijela obytným vozem a přivezla model lokomotivy VL 5
s bateriovým pohonem. Krytý nákladní vůz byl sestaven až na místě:

(foto © Jan Palán)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Dopolední provoz ve stanici Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek a Jan Palán)

Jirka se ujal role výčepního.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjemné osvěžení v horkém dni.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kontrola jízdenek.
(foto © Tomáš Randýsek)

Obdivovatelé parních lokomotiv.
(foto © Tomáš Randýsek)

Děti mají jízdenky a tatínek pivo.
Je to výhoda, mít více dětí.
(foto © Tomáš Randýsek)


Reklamní poutač jednoho z našich sponzorů - firmy Slavona.
(foto © Tomáš Randýsek)

Přečerpávání vody.
(foto © Tomáš Randýsek)

Lokotraktor s cisternou.
(foto © Tomáš Randýsek)


Ranní a večerní provoz zajišťoval tentokrát lokotraktor Gmeinder.
Osobní vlak s devíti plně obsazenými lavicovými vagony již vypadá opravdu reprezentativně:

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)


Rakouská bateriovka VL 5 byla určitě zpestřením provozu na Parkové dráze Olympia:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Veselý pokladník.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zadumaný strojvedoucí.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)


T  4 7 8:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Jan Palán)

(foto © Jan Palán)

(foto © Tomáš Randýsek)


M O R A V A:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


G R O M I T:

(foto © Tomáš Randýsek)


S O L I N G E N:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


P O N A V A:

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


K R Z E N O W I C:

(foto © Tomáš Randýsek ml.)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Odpolední atmosféra stanice Amfiteátr.
(foto © Jan Palán a Tomáš Randýsek)


V sobotu si udělal v Brně, při své zpáteční cestě ze Slovenska, mezipřistání pan Kačerovský,
který občas fotí Olympia park z ptačí perspektivy:

Takhle jsme viděli letadlo pana Kačerovského ze stanice Amfiteátr.
(foto © Tomáš Randýsek)

A takhle viděl v sobotu dopoledne z výšky on nás.
(foto © Vladimír Kačerovský)


Ruční drezína je vždy velmi oblíbená, zvláště mezi malými návštěvníky parku.
O provozním víkendu jezdila pouze na pár metrech odstavné koleje v Amfiteátru.
Ale do budoucna pro ni plánujeme malý okruh vedle centrálního nádraží:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Operating weekend
Saturday 6th August and Sunday 7th august 2011
or "This year´s summer manner seems somewhat rainy!"

This says Czech literary and film classic. That is about the weather of it when operating weekend is comming. We operated for two days, but we did not avoid rain and untimely stop of the working. The rain front hit us only its edge on Saturday. The short rain was in the morning only and the sun was shining in the afternoon. We started with the sun on Sunday - heavy air was as in a laundry room, but afternoon cloud rain bank did not miss us already. We hade to move all vehicles from the station Amphitheatre to provisional depot in the heavy rain. And this is next impulse for us - you must finish the main station with the round house and covered platforms as soon as possible. We will maybe watch variages of weather more benevolently from covered station next year. Let´s go to recapitulate last operating weekend.


The battery locomotives provided morning operating as usual:

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)


Despite bad weather was very lively activity in the station:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

Jirka Kut played the role
of a cashier on Saturday.
(photo © Jan Palan)

Sasa Silerova come help us. She
gave a smiles and she punched
a tickets.
(photo © Jan Palan)

Passengers.
(photo © Jan Palan)

Jirka Kut? Always with a smile.
(photo © Tomas Randysek)

There is as newsboy and he is giving advertising flyers of our sponsor.
(photo © Tomas Randysek)

One of the rain showers.
(photo © Tomas Randysek)


P O N A V A:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


S O L I N G E N:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


M O R A V A:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jiri Polak)

(photo © Tomas Randysek)


K R Z E N O W I C:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek jun.)


T  4 7 8:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jan Palan)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

This is not a locomotive lost
in a grass. This is carefully
abandoned bonnet during travel
adjustment.
(photo © Jan Palan)


Our friends from Austrian Strasshof visited us.
They arrived for look at building of our park railway. Erich tried to drive the battery locomotive:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jan Palan)


Saturday afternoon was a little sunny at least:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Tomas Randysek)


Jirka Sajbrt again as a cameraman. He roamed the park, he sit around the track and he caught the best shotes. We can look forward to a new video clip:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Shunting of the working train on departure lead of the station Amphitheatre.
(photo © Tomas Randysek jun.)


Continuous cleaning of crossings of pebbles is work certainly meritorious.
(photo © Tomas Randysek jun.)


A pointsman.
(photo © Tomas Randysek jun.)


Blocked wheels of the steam locomotive MORAVA caused slightly excitement in the calm Sunday operating. Reserve train had to come from station. This train coupled passengers train and transported its back to station. The boys then loaded naughty loco on the service car and Petr pushed it into station Amphitheatre. But repair will execute in its home depot Straznice. It happens sometime.

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Lukas Randysek)

(photo © Lukas Randysek)

(photo © Lukas Randysek)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Jiri Polak)


Sometimes locomotive runs out of pressure and under the boiler is not a fire. Engine driver must to hear a few sarcastic comments and then reserve battery locomotive must help to him:

(photo © Jiri Polak)

(photo © Jiri Polak)


(photo © Jan Palan)


(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Showery end of the operating weekend, the summer missed us this year:

We are slowly getting used to this view on this year.
Empty station Amphitheatre with trains sprinkling by rain.
(photo © Jan Palan)

Ticket office is not inflatable
unfortunately.
(photo © Jan Palan)

Forgotten roller-skaters.
(photo © Jan Palan)

Surprise us Indian summer
next month?
(photo © Jan Palan)




Operating day of the battery locomotives
Saturday 16th July 2011

Unscheduled operating day of the battery locomotives was organized on our young people initiative (they were stil disappointed by rain weather in the last operating weekend). And we have to support this initiative. Boys had to spend this holiday Saturday by the water or computer. This operating day was in thier direction. Roman took a seat in the ticket office and I took photos only. I changed them on locomotives in the end, because they were all sweltering from the sun.


Trains preparation.
(photo © Tomas Randysek)

Cleaning of crossing on the way to station Amphitheatre.
(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

Parents are taking photos
of their children.
(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

Working train.
(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

A cashier.
(photo © Tomas Randysek)

Crossing maintenance.
(photo © Tomas Randysek)

Tickets checking.
(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek jun.)


Boys managed daylong operation excellently. They prepared all vehicles in the morning and they cleaned all in the evening. Their positive relation to park railway is really spontaneous and genuine. They rapport amongst themselves. Long may it remain so ...




Operating weekend
Saturday 2nd july and Sunday 3rd July 2011

This operating weekend was in the opposite order. On Saturday was quite nice weather eventually. Announced weather forecast probably discouraged visitors, so 542 transported passengers is subnormal. Sunday came to weather forecasters perfectly - badly for us unfortunately. It was raining from half past nine and we must cancel operation. Boys tried to take a train with battery locomotive but they arrived only under the bridge. And what will the weather on first August weekend? That remains to be seen.


Morning preparation in the provisional depot.
(photo © Jan Palan)

Bohous Pavlicek brought model of diesel locomotive T466 with nickname "Tom cat" this time. He said us that locomotive stood a long time in depot and he was afraid, that locomotive will have square wheels. Model visited our park railway for the first time and it was variegation for visitors. But it was not square wheels definitely, because it drove all Saturday without some problems.

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

Engine driver/model´s owner.
(photo © Tomas Randysek)

Engine driver Lukas.
(photo © Tomas Randysek)

Engine driver Jenda.
(photo © Tomas Randysek jun.)

Control by RC set has advantages,
particulary for shunting in station.
(photo © Jan Palan)


Petr Prikazky had in operation his new steam locomotive "MORAVA". Small problems from first runs on the last operating weekend were removed and locomotive "MORAVA" was serviced into regular operation. It lifted first passengers.

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © T. Randysek)

Out of operation in the station
Amphitheatre.
(photo © Jan Palan)

Ready for departure.
(photo © Tomas Randysek)

One of the first passengers.
(photo © Tomas Randysek)

Cloudy sky brought rain shower
here and there.
(photo © Tomas Randysek)

Cover against rain.
(photo © Tomas Randysek)

Cleared sky afternoon.
(photo © Tomas Randysek)

Station Amphitheatre.
(photo © Jan Palan)

Afternoon rest in the station Amphitheatre.
Passengers have a lunch and staff has a moment oneself.
(photo © Tomas Randysek)


K R Z E N O W I C

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)


S O L I N G E N

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)


P O N A V A

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jan Palan)


A working train.
(photo © Tomas Randysek)

Extraordinary passenger train.
(photo © Tomas Randysek)

Passenger train before departure
from station Amphitheatre.
(photo © Jan Palan)

On the line.
(photo © Tomas Randysek jun.)

Meeting of two sisters.
(photo © Tomas Randysek)


In returntable loop with alley in the background.
(photo © Tomas Randysek jun.)


(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


When watermark burst.
(photo © Tomas Randysek)

But Petr changed watermark on
the spot and he continued
in the operation.
(photo © Tomas Randysek)


(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

In the station was restrictive sometimes.
(photo © Jan Palan a Tomas Randysek)

From passenger´s view.
(photo © Tomas Randysek)

Small admirers of the locos.
(photo © Tomas Randysek)

Small bell ringer.
(photo © T. Randysek)


(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)




Operating weekend
Saturday 28th May and Sunday 29th May 2011

Again others tried to enjoin wind and rain but it was nothing from that. They did not admit that never. So we admit our beating roundly, the weather sweeped the board us on Saturday. Children had to naughty a lot when it was raining on a planned Olympia Children´s day. It was raining from the morning in splite of weather forecast. No intensive but steady rain. Gardeners were pleased, but we not. We tried to keep away clouds by eyes. Some called weather foul names, some tried to magic formulas against rain. And so we terminated this action after five hours spent under cover of the workshop. We got a provisionally written information on the ticket office but nobody read it probably because the park was totally empty. How Jirka´s grandmother said: "This you have for it, because you don´t pray, pagans!"


We thinked that eleventh hour
decide in aid of us.
(photo © Tomas Randysek)

The park was totally empty ...
(photo © Tomas Randysek)

... only one crazy photographer
which is catching rain.
(photo © Tomas Randysek)

Abandoned ticket office.
(photo © Tomas Randysek)

A sad reality.
(photo © Tomas Randysek)

A sad reality once more.
(photo © Tomas Randysek)


The Sunday was a very nice day. Sunshine from early morning. Prepare our heavy pets from cars and pew waggons and an obligatory morning briefing board of elders by the cigar and coffee. Lads pulled out with a work train in the meantime so they found situation of the track. They were very skilful. But they covered up their incident. Then we grumbled at yesterday weather any more and quickly go to heat our steam locomotives. Monthly abstinence is terrible. And passengers were restive too ...


Crossing cleaning.
(photo © Tomas Randysek jun.)

"What ever, what ever?
Should it wind?"
(photo © Tomas Randysek jun.)

Don´t watch sometime.
(photo © Tomas Randysek jun.)

The oil as helper.
(photo © Tomas Randysek jun.)

Got water into the ticket office?
(photo © Tomas Randysek jun.)

"It is very hot towards morning!"
(photo © Tomas Randysek jun.)


P O N A V A

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


S O L I N G E N

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


K R Z E N O W I C

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


On the reverse loop.
(photo © Tomas Randysek)

In the vegetation mass.
(photo © Tomas Randysek)

Full drive into willow tunnel.
(photo © Tomas Randysek)

Exhausted afternoon trains.
(photo © Tomas Randysek)

When entering into reverse loop.
(photo © Tomas Randysek)

From a small train in the midle of park ...
(photo © Tomas Randysek)

... is a big train before entering into station.
(photo © Tomas Randysek)

Waiting for departure.
(photo © Tomas Randysek)

Battery locomotives were always ready.
(photo © Tomas Randysek)

A midday rest at the station changed afternoon interest in ride.
(photo © Tomas Randysek)

And time for reading is long-ago away.
(photo © Tomas Randysek)

Switch cleaning.
(photo © Tomas Randysek)

"Tickets, please."
(photo © Tomas Randysek)

Working train is going for water.
(photo © Tomas Randysek)

"Boy, it is excellent!
You have either one there."
(photo © Tomas Randysek)

"I am very parched."
(photo © Tomas Randysek)

Water intake is necessary abide.
(photo © Tomas Randysek)


Little ones and biggies passengers were satisfied. What more can one desire?

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Relaxing groups of people on blankets start to remind atmosphere at park railway in Le Bouveret.
(photo © Tomas Randysek)


(photo © Tomas Randysek)


Sunday was a really success. Total number exceeded thousand of passengers.
Every from steam locomotives covered a distance 20 kilometres.
Vivat the Sun! Vivat the Steam!




The first operating weekend in this year
Saturday 30th April and Sunday 1st May 2011

We determined the first operating weekend this year at the turn of the April and May. We were eagered to start going in the open air on own track. The weather was relatively sunny all day and afternoon rain cloud passed us luckily. Interested persons came quite a lot and I saw familiar faces with the pleasure. We are so glad that some visitors visit us every operating weekend.


Petr Prikazky brought his new steam locomotive "Morava", which proceed from design of steam locomotives Krzenowic and Ponava. The first heating under boiler took place on this operating weekend.

"Dear Morava, welcome to S.M.P.D. rolling-stock and we wish you many lucky kilometres and even more ride passengers!"

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jiri Polak)


Diesel locomotive T 678.012 nicknamed "Orange" of Bohumil Pavlicek had premiere
on the Park railway Olympia.

(photo © Tomas Randysek)

(photo © T. Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


We had celebratory opening drink too.
Act of bottles opening and champagne pouring took chairman of the board.

"Hello friends, you must open
bottles."
(photo © Tomas Randysek)

"Take a glass each by oneself."
(photo © Tomas Randysek)

"Hey, do you not drink?!"
(photo © Tomas Randysek)

"Just a moment, please."
(photo © Tomas Randysek)

"Whoops, I drip a little."
(photo © Tomas Randysek)

"So what?
You did not this happen?"
(photo © Tomas Randysek)

And then champagne streamed ...
(photo © Tomas Randysek)

... ... and who was able to drink,
this drunk ...
(photo © Tomas Randysek)

... and who was not able to drink,
this did not drink.
(photo © Jiri Polak)

And paparazzi watched all by their
lenses so as they could to sell
to tabloid press.
(foto © Jiri Polak)

Collective club photo.
(photo © Tomas Randysek)


And then interested persons from society visited building of the station:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jiri Polak)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © T. Randysek)

(photo © T. Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jiri Polak)


Preparing for operating in the provisional depot:

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)


T678.012 "ORANGE" of Bohumil Pavlicek on the Park railway circuit:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jiri Polak)


Domestic steam locomotive "PONAVA":

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Steam locomotive "VICTORIA" from depot Vinohrady:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek jun.)


Domestic steam locomotive "KRZENOWIC":

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Jan Palan)


Domestic steam locomotive "SOLINGEN":

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek jun.)


(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Working train provided to water and coal supply:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek ml.)


Traffic in the station Amphitheatre:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jan Palan)


(photo © Jiri Polak)

(photo © Jiri Polak)

(photo © Jiri Polak)


(photo © Jiri Polak)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Tomas Randysek jun.)

(photo © Jiri Polak)

(photo © Tomas Randysek)


As the Saturday showed to us her more kindly face, rainy weather welcomed us on the May Day Sunday. This was a work of witches during St. James night, which was taking revenge for their irreversible fate. And we saw a lot of them on Saturday evening. Stedy rain stopped after lunch. This situation complied with locomotives operation. Only SOLINGEN and MORAVA was heating and both battery locomotives AEG were on alert. Given the relatively cold weather was lower attendance and so two passenger trains sufficed.


Morning rain was heavy and persistent:

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)

(photo © Jan Palan)


Steam locomotive MORAVA from depot Straznice:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jan Pisala)

(photo © Tomas Randysek)


Working train:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


Sunday traffic in the station Amphitheatre:

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Jan Pisala)

(photo © Jan Pisala)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © T. Randysek)

(photo © T. Randysek)

We can go for anything,
on windy power even.
(photo © Tomas Randysek)

Woe betide, if we lose wind.
(photo © Tomas Randysek)

Next flighty person,
or something else?
(photo © Tomas Randysek)

SOLINGEN shrouded by steam.
(photo © Jan Pisala)

Petr is evidently happy
- what more add?
(photo © Jan Pisala)

(photo © Tomas Randysek)

(photo © Tomas Randysek)


We are declaring a new season of the Park railway Olympia as started and we believe for your favour. Thank you all visitors and participating members.