Počet přístupů na stránky:


Kalendář akcí:

Náš mediální partner:

Optimalizováno pro prohlížeč:

Lokality návštěvníků našich stránek

Počasí na parkové dráze Olympia:


Více počasí

Poslední provozní víkend
sobota 31. října a neděle 1. listopadu 2015

(foto © Tomáš Randýsek)

Léto nám uběhlo jako voda, podzim je v plném proudu a najednou je tu konec provozní sezóny. Poslední provozní den vyšel dokonce už na první listopad, ale i tak k nám bylo podzimní počasí více než shovívavé. Jako by nám teď chtělo vynahradit ta úmorná letní vedra. Po rozplynutí ranních mlh a nízké oblačnosti byly poslední dva provozní dny krásně prosluněné a na přelom října a listopadu nezvykle teplé. Výraznou změnou posledního víkendu byl obousměrný provoz, který vždy zařazujeme k ukončení sezóny jako zpestření pro naše cestující. Z hlavního nádraží odjíždí, vždy s odstupem dvou minut, dva vlaky opačným směrem a jejich křižování pak probíhá ve stanici Amfiteátr. Občas se stane, že oba vlaky sjíždí souběžně na dvoukolejném úseku pod dřevěným bludištěm a dají se pořídit celkem zajímavé a netradiční záběry. O posledním provozním víkendu byl do zkušebního provozu zařazen nový zastřešený vůz. O svezení se v něm byl velký zájem. V dílně už se kompletuje další a tak od příští sezóny již budou cestující chráněni před deštěm a nebudeme tedy muset rozdávat deštníky.
Když se trochu ohlédneme za uplynulou sezónou, tak si všichni aktivní členové našeho klubu odsloužili celkem 59 provozních dnů a k tomu ještě pár mimořádných služeb, kdy k nám zavítaly různé školky, školy a letní tábory. Opět připomínáme, že během provozní sezóny jsme schopni pro předem nahlášené skupiny zorganizovat komentované prohlídky areálu nádraží a následnou projížďku i ve všední dny. Záleží pouze na individuální domluvě a sladění termínu. Letos jsme se trochu potýkali s letním tropickým počasím, kdy jsme dokonce museli dvakrát zrušit parní provoz, aby jiskry z lokomotiv nezapálily vyprahlou trávu v parku. Jak jsme si mohli všimnout, oproti loňsku se výrazně zvýšil počet mimobrněnských návštěvníků. To nás nesmírně těší, když neváháte přijet až z opačného konce republiky. Jsme rádi, že se naše parková dráha dostává do širšího podvědomí a i v příštím roce budeme pokračovat v její propagaci.
Teď si všichni trochu odpočineme, ale v dílně a rotundě se bude pracovat i v průběhu zimy. Možná ještě uspořádáme jízdy pro veřejnost na Mikuláše, i když přilákat cestující z vyhřátého nákupního centra se nám stále nedaří. Než se však nadějeme, budou tu Vánoce a ihned po nich lednový Echtdampf-hallentreffen v Karlsruhe. A potom už začne příprava na další Parní Olympiádu a začátek nové sezóny. Ach jo, ten čas tak strašně rychle letí.


Poslední úpravy na zastřešeném voze
před jeho premiérovou jízdou pro cestující.
(foto © Tomáš Randýsek)

A tato maminka s dcerou jsou jeho prvními cestujícími.
Krátce před odjezdem posledního sobotního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Zastřešený vůz Ca/u č. 272 zařazený do nedělního odpoledního provozu.
(foto © Tomáš Randýsek)

A ještě dvě večerní momentky z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Víkendový obousměrný provoz.
(foto © Tomáš Randýsek)

Uhlířovi přivezli po dlouhé době svoji malou lokomotivu 103 001-4.
(foto © Tomáš Randýsek)


Nakonec několik záběrů na naše lokomotivy.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní den
středa 28. října 2015

Svátek vyhlášení samostatného československého státu připadl letos na středu a to pro nás znamenalo jediné - další provozní den v pořadí. A byl to den pohodový, cestující přicházeli postupně, takže provoz hravě zvládala jedna lokomotiva řady TU. Petr přivezl upravenou parní lokomotivu a celý den ji testoval, takže i pro návštěvníky to bylo určité zpestření.

Petr ladil svoji novou lokomotivu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Provoz hravě zvládala jedna lokomotiva řady TU.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 24. října a neděle 25. října 2015

Podzim nám začal vybarvovat stromy do zlatožlutých a červených odstínů a sluncem zalitý park působil uklidňujícím dojmem. Možná i proto, že dopravní kolaps z minulého víkendu odradil většinu návštěvníků, bylo parkoviště vedle nákupního centra poloprázdné a park po oba dny až nezvykle tichý. I když se dopravní situace na příjezdových komunikacích k centru již stabilizovala, informační masáž ve sdělovacích prostředcích udělala své.

(foto © Tomáš Randýsek)

Provoz zajišťovaly lokomotivy TU 47.001 a dvojice bateriových AEG.
(foto © Tomáš Randýsek)

Debata výpravčího a strojvedoucího před odjezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)


První zkušební jízda osobního vlaku na vratné smyčce u hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Pokračují dokončovací práce na zastřešeném osobním voze č. 272.
(foto © Tomáš Randýsek)

Oba rozestavěné vozy pak vyjely resp. byly dotlačeny na vratnou smyčku pro zkoušku průjezdu.
Zde bylo zjištěno nepřiměřené vychýlení spřáhel v protioblouku na výjezdu ze smyčky.
I když tato smyčka nebyla primárně plánovaná pro jízdy modelů s rozchodem 7" - takže žádná tragédie.
(foto © Tomáš Randýsek)

Menší modely nemají s průjezdem smyčkou problémy.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 17. října a neděle 18. října 2015

(foto © Tomáš Randýsek)

Před sobotním provozem bylo potřeba vyčistit koleje před nádražím.
Odpoledne se hoši pustili do úklidu skladu uhlí a olejů.
(foto © Tomáš Randýsek)

V sobotu dopoledne nás navštívila početná výprava z Prahy.
(foto © Tomáš Randýsek)

Víkendový provoz probíhal v obvyklém tempu.
Jediným problémem byly uzavírky kolem nákupního centra
a odjezd z Olympie byl od sobotního poledne takřka nemožný.
(foto © Tomáš Randýsek)

Auta stojí - naše vlaky jedou.
(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 10. října a neděle 11. října 2015

Olympia park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Paní výpravčí Hana.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kazik Karuga přijel i s přáteli a s parní lokomotivou Morava.
(foto © Tomáš Randýsek)

V provozu byla převážně lokomotiva TU 47.001.
(foto © Tomáš Randýsek)

Malí cestující jako modeloví strojvedoucí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Petr si postavil novou 5" lokomotivu.
(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 3. října a neděle 4. října 2015

Poslední parní provozní víkend letošní sezóny nám nabídl ještě poměrně příjemné počasí. I když dny se už pomalu krátí a soumrak přichází velmi rychle. Do parního provozu se tentokrát zapojily celkem čtyři lokomotivy - Krzenowic, Ponava, Solingen a Victoria. Vypomáhala jim dieselová lokomotiva TU 47.001.

Solingen se před rotundou
připravuje k dennímu provozu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání lokomotiv Krzenowic
a Solingen na hlavním nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Jirka leští lokomotivu před dalším
odjezdem na trať.
(foto © Tomáš Randýsek)

Olympia park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Olympia park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příjezd vlaku na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Chvilku před odjezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlak tažený lokomotivou Solingen
odjíždí z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Chvilku před odjezdem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Paní výpravčí Jana.
(foto © Tomáš Randýsek)


Odjezdy vlaků z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Za přejezdem pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)


Vjezd na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


"Přestala nám těsnit nádobka mazacího lisu. Kde je asi dírka?"
(foto © Tomáš Randýsek)


Zkouška průjezdnosti vnitřní smyčky.
(foto © Tomáš Randýsek)


GROMIT.
(foto © Tomáš Randýsek)

GMEINDER.
(foto © Tomáš Randýsek)


Další večerní zkušební jízda nového zastřešeného vozu.
(foto © Tomáš Randýsek)




Prodloužený provozní víkend
sobota 26. září až pondělí 28. září 2015

V pořadí již dvaadvacátý provozní víkend byl prodloužený o pondělní státní svátek. Ještě poměrně teplé počasí přilákalo na naši parkovou dráhu mnoho zájemců o svezení. Ranní nízká oblačnost se vždy během dopoledne rozplynula a tak jsme si ještě mohli vychutnat podzimní sluníčko. Teplejší oblečení však již bylo nutností.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Další z jízdních zkoušek zastřešeného vozu:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 19. září a neděle 20. září 2015

Babí léto je v plném proudu a tak si všichni společně užíváme relativně teplého počasí. Keře a stromy v parku se začínají pomalu vybarvovat, šípkové keře jsou obsypány červenými plody. Shluky fialových bodláků se v některých místech v parku tyčí tak vysoko, že zakrývají projíždějící vlaky. Podzim již přichází ...

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 12. září a neděle 13. září 2015

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend a večerní jízdy
sobota 5. září a neděle 6. září 2015

První zářijový víkend byl opět parní a v sobotu jsme navíc uspořádali již druhé večerní a noční jízdy. Letošní letní prázdniny jsou za námi, všem zase začal pravidelný denní režim a tak jsme chtěli dětem zpříjemnit začátek školního roku. Kulturní program zajišťovala country skupina Zimour, která hrála k poslechu po celý večer. Ještě v šest hodin večer nám trochu zatrnulo, protože od Vídně se hnala dešťová fronta a trochu to připomínalo letošní zahájení, které nám také pokazilo chladné a deštivé počasí. Fronta se ale naštěstí na poslední chvíli stočila nad Bratislavu - paní meteoroložka z brněnského letiště měla pravdu. Nebylo sice tak teplo jako loni, ale venku se dalo sedět celkem bez problémů. Pro návštěvníky bylo mimo večerních a nočních vlaků přichystáno také občerstvení. Zejména párek v rohlíku šel téměř na dračku. Věříme, že se večerní akce líbila a že si ji zase příští rok zopakujeme.

Dopolední roztápění parních lokomotiv.
(foto © Tomáš Randýsek)

Roztopená lokomotiva Krzenowic najíždí na připravenou soupravu osobního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ponava odjíždí z vozového depa k nástupišti.
(foto © Tomáš Randýsek)


Gromit na hlavním nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava k odjezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Victoria.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Gromit na trati.
(foto © Tomáš Randýsek)

Ve nácestné stanici U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vjezd na hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


Olympia park hlavní nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd z hlavního nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)

Za mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před hlavním nádražím.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici.
(foto © Tomáš Randýsek)


Údržba lokomotiv za provozu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na přejezdu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Setkání vlaků před stanicí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Doplňování uhlí.
(foto © Tomáš Randýsek)

Posun v depu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vozový park.
(foto © Tomáš Randýsek)

Posun na odjezdovém zhlaví.
(foto © Tomáš Randýsek)

Změna trakce v nácestné stanici
aneb když stávkuje parní lokomotiva, musí vypomoci lokomotiva záložní.
(foto © Tomáš Randýsek)


V sobotu večer proběhly již výše zmíněné večerní a noční jízdy:

Country kapela Zimour.
(foto © Tomáš Randýsek)

Vlaky připravené na večerní jízdy.
(foto © Lukáš Randýsek)


Podvečerní provoz v depu a na hlavním nádraží.
(foto © Jiří Sajbrt)

Noční jízdy.
(foto © Jiří Sajbrt)




Provozní víkend
sobota 29. srpna a neděle 30. srpna 2015

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 15. srpna a neděle 16. srpna 2015

Nástup i výstup cestujících na hlavním nádraží probíhal celý víkend v poklidném tempu:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Náš nejmladší strojvedoucí Tonda prováděl závěrečné jízdní zkoušky na bateriové dvojče AEG.
Nejdříve s prázdným vlakem a potom i cestujícími pod dozorem zkušenějšího strojvedoucího.
Od této chvíle již může Tonda plnohodnotně řídit všechny bateriové lokomotivy AEG:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Údržba na trati i na nádraží:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


V neděli v podvečer proběhla jízdní zkouška plně obsazeného zastřešeného osobního vozu:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 8. srpna a neděle 9. srpna 2015

Vlna veder pokračuje. Po uplynulém víkendu jsme si přes týden od tepla moc neodpočinuli a také další víkend nás sužoval tropickými teplotami. Vedro bylo k zalknutí, ale mnozí návštěvníci si k nám cestu přece jenom našli. Celý park začíná pod náporem slunce a absolutní absence srážek pomalu umdlévat. A tak jsme museli po dlouhé době opět vyjet na trať s cisternou a pořádně zalít nově vysázené keře. Večerní vodní lázeň jim očividně prospěla. A prognóza týkající se teplot v dalších dnech není bohužel moc příznivá. Zkrátka léto jak má být, nebo snad ne?

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Parní provozní víkend
sobota 1. srpna a neděle 2. srpna 2015

Uplynulý parní víkend můžeme hodnotit s rozporuplnými pocity. Návštěvnost byla po oba dny vynikající, ale poprvé za dobu našeho provozu jsme museli úmyslně odstavit všechny parní lokomotivy. Stalo se tak hned v sobotu kolem poledne a jediným důvodem byla nepřízeň počasí. K dlouhodobému suchu a neustávajícímu horku se přidal i poměrně silný vítr, který rozháněl jiskry z komínů dál než do štěrkového lože. Požární vlak byl několikrát v plné pohotovosti, ale objem nádrže z cisterny - to bylo jako nic. Část se snad odpařila ještě dřív, než dopadla na zem. Velice nás to mrzelo, ale zahrávat si s požárem celého parku, to se nám opravdu nechtělo. Velmi nepříjemné to bylo i pro Kazika Karugu, který je od loňského roku novým majitelem Moravy a který přijel až z polských Katowic. V sobotu odpoledne byly tedy do provozu nasazeny všechny ostatní lokomotivy, aby zajistily odvoz našich cestujících. Všem sobotním návštěvníkům se ještě jednou omlouváme, pokud byli zklamáni absencí parních lokomotiv. V neděli se situace změnila k lepšímu. Od rána bylo zataženo a od čtvrté hodiny odpolední nás zkrápěl slabý deštík. Slabý, ale dvě hodiny vytrvalý, i když na zeleni se to nijak zvlášť neprojevilo. Naše deštníky se tak opět dostaly na pořad dne. To jsou zkrátka paradoxy.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Slunečné i deštivé počasí na hlavním nádraží Olympia Park:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Jeden ze sobotních odjezdů.
(foto © Tomáš Randýsek)

V neděli již byl zájem o deštníky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Až nám nepůjde provoz parkové
dráhy, tak si můžeme otevřít
třeba půjčovnu deštníků.
(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Ještě pár momentek našeho vozového parku:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Nový vagon je již usazený na podvozcích a jsou zkompletovány sedačky s opěrkami. A tak započalo zkoušení, kolik že tam bude vlastně místa. Vyšší lidé budou mít možná trochu problém se tam nasoukat a dvojsedačka byla rovnou prohlášena za oddíl pro matky s dětmi, resp. jednu matku s jedním dítětem. Ale jinak vypadají celkem dobře, co myslíte?

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 25. července a neděle 26. července 2015

Tento prázdninový víkend nás překvapil vysokou návštěvností a jak jsme mohli vypozorovat, poměrná část návštěvníků byla přespolních, kteří si naši parkovou dráhu vybrali jako cíl své dovolenkové návštěvy. Protože proměnlivé počasí přímo vybízelo k výletům. Trochu jsme se potýkali s nedostatkem personálu a stávkováním hnacích vozidel a to hlavně v neděli. Ale snad jsme to nakonec zvládli, aniž by si toho návštěvníci nějak výrazně všimli. Až na jeden neplánovaný odtah vlaku z trati, který však cestující brali celkem sportovně. Chvilku si počkali na postrkovou lokomotivu, která je dotlačila zpět na nádraží. I technika si holt vybere svoji slabou chvilku. A vždy v ten nejméně příhodný okamžik. Ale stává se to i na velké železnici, takže i ty naše zmenšené mašinky se občas opičí. Uvědomte si ale, kolik kilometrů za celou sezónou ujedou. Když se budeme bavit v řádu desítek kilometrů (u parních lokomotiv) a stovek kilometrů (u bateriových a motorových lokomotiv), tak určitě nepřeháním. A v tom zmenšeném měřítku?
A ještě bych chtěl touto cestou trochu apelovat na pozdě příchozí návštěvníky. Tedy ty návštěvníky, kteří přicházejí po zavírací době. Provozní doba je uvedena na našich internetových stránkách, na Facebooku i v informační vitríně před vstupem na nádraží. Většina návštěvníků to pochopí a jen si postesknou: "Škoda, že to nestihli dřív." Ale opravdu nejsme "padlí na hlavu", jak jsme se dozvěděli v neděli večer od jednoho tatínka, který se dožadoval jízdy o půl sedmé a vylíval si svoji zlost na našich mladých členech. My jsme totiž narození "s kolejnicí v hlavě" a v tom je zásadní rozdíl. Tak aby byl ten pán správně informován - uklidit areál hlavního nádraží po celodenním provozu, zaparkovat lokomotivy a vagony na svá místa zabere skoro hodinu. Všichni členové klubu vykonávají službu zdarma a na úkor svého volného času. Poslední vlak odjíždí vždy v 18 hodin. Tak to prostě je a tak to i bude. Děkujeme všem chápavým za pochopení.

(foto © Tomáš Randýsek)


Náš nejmladší člen Váva již bez problémů odbavuje a vypravuje odjíždějící vlaky:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Po delší době byly v provozu naše mechanická návěstidla. Mohlo by to tak být každý víkend, pokud by nás nenavštěvovali různí zvědavci, kteří se vždy snaží, pomocí zatím volně přístupných stavědlových pák, návěstidla přestavovat. Protože co není striktně zakázáno, to je pro mnohé povoleno. A tak si bude muset většina ukázněných návštěvníků počkat, až postavíme malé stavědlo, které páky schová. Zatím budou páky opět uzamčeny a návěstidla mimo provoz.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Tonda již dokončil základní výcvik na strojvedoucího bateriových lokomotiv
a o uplynulém víkendu výrazně posílil jejich nedostatek:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Pracovní četa vyrovnává negativní oblouk před přejezdem:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 11. července a neděle 12. července 2015

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Lukáš alias Tonda prodělal další ze zácviků na bateriové lokomotivě AEG:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Roman s Jirkou přes den usilovně pracují v rotundě na zastřešených vagonech
(a večer se pak chlubí, ale mají čím):

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Návštěva dětí z letního tábora školského zařízení Lipka v Brně
čtvrtek 9. července 2015

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Návštěva dětí z letního tábora DDM ve Vyškově
čtvrtek 9. července 2015

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Prodloužený provozní víkend
sobota 4. července - pondělí 6. července 2015

Vlna veder zaplavila celou střední Evropu a také my jsme se celý prodloužený víkend potýkali s tropickým počasím, kdy teplota na nadráží pod zastřešenou pergolou atakovala 40 °C. V parku na otevřeném slunci to bylo ještě horší. S přibývajícími hodinami se vzduch neustále ohříval a těžkl. A po obědě už se ani nepohnul. Pro strojvedoucí, a na parních lokomotivách obzvlášť, to byla tento víkend opravdu řehole. Ale nakonec jsme to zvládli, i když jsme každý večer padli vysílením a znaveni horkem.
Sobotní dopoledne jsme však měli zpestřené, společně s našimi návštěvníky, v podobě přítomnosti redakce Toulavé kamery České televize, která natáčela o naší parkové dráze reportáž. A tak jsme jim ukázali něco z našeho zázemí, něco málo jsme napovídali na kameru a potom už se točily záběry vlaků na nádraží a na trati. Děkujeme všem návštěvníkům, kteří nás přišli podpořit a zaplnit vlaky. Navzdory tropickému horku, které panovalo v sobotu již od rána. Za odměnu se možná uvidí v televizi. Termín vysílání dodatečně sdělíme.


Dopolední posun v lokomotivním depu - speciálně pro pana kameramana:

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)


A ještě něco málo o naší parkové dráze:

(foto © Jiří Polák)

(foto © Jiří Polák)


Natáčení jízdy parní lokomotivy přímo na trati - Victoria v přímém přenosu:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


A pak již následoval běžný víkendový provoz, tentokrát však mimořádně horký.
Na lokomotivě Ponava se dokonce střídali tři strojvedoucí - takové bylo vedro:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 27. června a neděle 28. června 2015

Pro některé školáky již prázdninový víkend nás provázel příjemným počasím a ještě před dovolenkovou návštěvností. Vlaky jezdily skoro plné a tak jsme během víkendu prostřídali všechny provozní lokomotivy.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Odjezd lokomotivního vlaku. Všimněte si terčové koncové návěsti - díla Jirky Kazatele.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Měli jsme i menší nehodu na trati, která byla způsobena štěrkem na kolejích.
Byl-li tam položený úmyslně, se můžeme pouze domnívat.
A tak znovu apelujeme na rodiče, aby nenechávali svoje děti pokládat kamínky na koleje.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 20. června a neděle 21. června 2015

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Natáčení klipu Symfonického orchestru Sokola Brno I
"NENECH SI UJET PŘÍLEŽITOST !"
středa 17. června 2015

Symfonický orchestr Sokola Brno I je vůbec prvním hudebním uskupením v sokolské historii, které se zaměřuje na klasickou hudbu. Orchestr vznikl v únoru 2014 z iniciativy posluchačů Janáčkovy akademie múzických umění, Konzervatoře Brno a mladých brněnských muzikantů. Cílem tělesa je kvalitní interpretace hudby vážné i soudobé. Ale jak podotkl dirigent orchestru, pan Joel Hána "Opravdu dobrých a spolehlivých muzikantů je vždy nedostatek." A tak vznikl nápad, natočit klip k blížícímu se konkurzu na volné pozice v orchestru. "Chybí nám hlavně housle, ale určitě nepohrdneme ani jinými nástroji," posteskl si pan dirigent. Toto uskupení mladých umělců na mě zapůsobilo opravdu sympatickým dojmem. Hrát vážnou hudbu, zachovat si smysl pro humor a také trochu odstup od nažehlených fraků - kdybych byl začínajícím, ale hlavně "mladým" virtuosem, určitě bych to u nich zkusil. Někdejší hit "Jede, jede mašinka" a nejen ten, se v jejich podání krásně nesl ztichlým dopoledním parkem u Olympie.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


A jak se jim klip povedl si můžete prohlédnout zde.




Provozní víkend
sobota 13. června a neděle 14. června 2015

Již v pořadí sedmý provozní víkend byl pro návštěvníky zpestřený o účast tří hostujících modelů z italské Ferrovia Willy. Marco Piranese a jeho kolegové přivezli jednu parní lokomotivu řady 298.52 a dvě lokomotivy bateriové. Navzdory horkému letnímu počasí je proháněli po parkové dráze celou sobotu a v neděli dopoledne. Obzvláště pětkové "Účko" bylo provedeno do nejmenších detailů a zaslouženě vzbuzovalo obdiv nejen u návštěvníků.

Příprava italského vozového parku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Roztápění parní lokomotivy 298.52.
(foto © Tomáš Randýsek)

Pino vyjíždí na trať.
(foto © Tomáš Randýsek)

Příprava na natáčení.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kameraman.
(foto © Tomáš Randýsek)


Ve stoupání pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

V nácestné stanici U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Italové na vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Italové na vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na konci provozního dne.
(foto © Tomáš Randýsek)


Strojvedoucí Giusue.
(foto © Tomáš Randýsek)

Marco.
(foto © Tomáš Randýsek)

Valentina.
(foto © Tomáš Randýsek)

Giusue.
(foto © Tomáš Randýsek)


Model kolejového vozidla na dálkové ovládání.
(foto © Tomáš Randýsek)

Marco i Pino se chtěli vyfotit v lokotraktoru.
(foto © Tomáš Randýsek)


TU 47.002 ve stoupání
pod bludištěm.
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 47.001 v nácestné stanici
U Svratky.
(foto © Tomáš Randýsek)

TU 47.001 před mostem.
(foto © Tomáš Randýsek)

Gmeinder vjíždí do stanice.
(foto © Tomáš Randýsek)


Pracovní vlak s centrálou u hydraulické plošiny a Jura rozřezává starou kolej ke kontejneru.
(foto © Tomáš Randýsek)

"Že mu to ale pěkně jde."
(foto © Tomáš Randýsek)

Jízdní zkoušky sestaveného rámu nového krytého vozu.
(foto © Tomáš Randýsek)




Návštěva dětí z mateřské školy v Telnici
pondělí 8. června 2015

V pondělí ráno, ihned po 4. Parní Olympii, nás navštívily děti z mateřské školy z nedaleké Telnice. Přijely celkem tři třídy i se sympatickými paními učitelkami. Těch šedesát dětiček jsme nakonec rozdělili do tří vlaků, aby se nemačkaly a na každém voze s nimi mohla jet jedna paní učitelka. Děti se na vláček opravdu moc těšily, což je snad dobře patrné z výrazu v jejich tvářích. Děkujeme jim za návštěvu.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 30. května a neděle 31. května 2015

Na mnoha místech včetně brněnské Olympie probíhal v sobotu Dětský den. Větší návštěvnost jsme sledovali již od rána, příval cestujících trochu zbrzdila odpolední bouřka s přívalovým deštěm, která zasáhla skoro celou Moravu. Ale určitě to byl zatím jeden z nejvydařenějších víkendů v této sezóně. Jinak jsme se víkend před mezinárodním srazem obecně zaměřili na připravenost našeho vozového parku. Jedna z lokomotiv TU se začala samovolně vypínat a také červená lokomotiva AEG vykazovala během jízd závadu v elektronice. Oba Jirkové měli tedy plné ruce práce a nakonec museli vyměnit u obou lokomotiv regulátory. Roman usilovně dodělával podvozky nového vozu, aby se uvolnilo místo v rotundě pro hostující modeláře. Přivítali jsme mezi sebou také nového zájemce o členství - Vavřince z Podivína. Tak snad to s tou mládeží a jejím zájmem o techniku a manuální činnost přece jen nebude tak hrozné, jak se nám doposavad zdálo. Přišli nám pomoci také Tomáš, Michal a Saša, v neděli se zastavil Jirka. Na našem nádraží zas bylo jednou pořádně živo. Že by předzvěst příštího víkendu?

Odpolední atmosféra na nádraží.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Vzhledem k testování opravovaných lokomotiv byli cestující často svědky střídání lokomotiv.
Zde je zachycen posun lokomotivy TU 47.001 k soupravě osobního vlaku:

TU 47.001 čeká na odjezd
osobního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Odjezd osobního vlaku.
(foto © Tomáš Randýsek)

Na odjezdovém zhlaví.
(foto © Tomáš Randýsek)

Výhybkář v pohotovosti.
(foto © Tomáš Randýsek)

Čekání na povolení k posunu.
(foto © Tomáš Randýsek)

Posun přes přejezd.
(foto © Tomáš Randýsek)


Vavřinec postupně proniká do provozu naší parkové dráhy:

(foto © T. Randýsek)

(foto © T. Randýsek)

(foto © T. Randýsek)


Ale obecně bylo tento víkend na parkové dráze celkem rušno:

Jenda promazává výhybky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Záložní lokmotiva jede na pomoc.
(foto © Tomáš Randýsek)

Před zkušební jízdou.
(foto © Tomáš Randýsek)

Kluci jedou zamykat výhybky.
(foto © Tomáš Randýsek)

Večerní posun.
(foto © Tomáš Randýsek)

Večerní posun.
(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)


Stávkující červené AEGéčko muselo být přepraveno do depa speciálním vlakem:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Zkouška rámu nově vnikajícího zastřešeného vozu i s podvozky:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Na pergolu jsme instalovali obrazovku,
na které budeme promítat klubová videa.
(foto © Tomáš Randýsek)




Návštěva dětí ze Sdružené školy "Majka"
pondělí 25. května 2015

V pondělí 25. května nás navštívila v rámci svého výukového programu Sdružená škola "Majka" z Brna. Děti si poslechly výklad o historii železnice, o vzniku a provozu naší parkové dráhy a také si prohlédly zázemí i vozový park. Na závěr se všichni svezli vlakem. Doufáme, že jim byla návštěva ku prospěchu a že se jim u nás líbilo.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 23. května a neděle 24. května 2015

Počasí nám zatím moc nepřeje, o čemž nás i tu hrstku návštěvníků přesvědčila zejména sobota, která skoro celá propršela. Tak snad si to v květnu vybereme i s úroky a na blížící se Parní Olympii bude parková dráha zalitá sluncem. Raději se potit horkem, než se schovávat před deštěm.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Alespoň bylo více času na našeho nového člena Lukáše alias Tondy, kterého se ujal Jenda.
Zde probíhá výcvik jízdy na bateriové lokomotivě a ovládání plošiny:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Roman pro změnu vyzkoušel jízdní vlastnosti nového podvozku pro zastřešené vagony,
kterých se cestující dočkají ještě v letošním roce:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Provozní víkend
sobota 16. května a neděle 17. května 2015

Třetí provozní víkend tohoto roku jsme opět museli zkombinovat s naší účastí na Brněnské muzejní noci. Předpovědi meteorologů se tentokrát nenaplnily a výrazné ochlazení se naštěstí nekonalo. A tak provoz na nádraží plynul svým obvyklým tempem.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Prodloužený provozní víkend
pátek 8. května - neděle 10. května 2015

Počasí o druhém prodlouženém víkendu nám konečně ukázalo svoji přívětivější tvář. Po celé tři dny bylo krásně teplo a slunečno. Všechny křivdy z minulého týdne byly zapomenuty a všichni společně jsme si užívali tu krásnou jarní pohodu. Na nádraží byl již zase pořádný šrumec a vlaky odjížděly většinou plné. Také příroda v parku se probudila, všechno krásně pučí, kvete a mladí zajíci a bažanti se již vesele prohánějí mezi projíždějícími vlaky.

(foto © Tomáš Randýsek)


Olympia park hlavní nádraží:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Odjezdy vlaků z hlavního nádraží:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Ve stoupání pod bludištěm:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Na trati:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Vjezd do stanice:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Přivítali jsme mezi sebou nového zájemce o členství v klubu - Lukáše. Jenže my už jednoho Lukáše máme, tak aby se to nepletlo, má naštěstí nový Lukáš ještě jméno Tonda. takže Tondy se ujali naši mladší členové, hlavně Jenda - vystudovaný učitel. Ten ho postupně zasvěcuje do provozu parkové dráhy. Tonda začne nejdříve jako průvodčí a výpravčí, něčemu se přiučí i v dílně. Věříme však, že se postupně propracuje také na pozici strojvedoucího, tak jak to bývalo i na skutečné železnici. Pokud mu tedy jeho zájem vydrží.

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Mezi Jendova nejvíce oblíbená hnací vozidla patří mimo AEG č. 9 také lokotraktor č. 12:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Podvečerní jízda s dvojčetem:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


A na závěr ještě přepřah hnacích vozidel:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)




Zahájení sezóny 2015 na Parkové dráze Olympia a první parní víkend
pátek 1. května - neděle 3. května 2015

Deštivější a chladnější začátek května jsme si opravdu nemohli přát. Co nestihl pátek, hravě vynahradila neděle a chudák sobota, ta to opravdu sama nemohla vytrhnout. Ale pěkně popořádku. Ještě ve čtvrtek odpoledne a v předvečer Filipojakubské noci u nás kulminovala teplá fronta s teplotami nad 20 stupňů. I když meteorologové předpovídali na víkend zataženo a občasné přeháňky, tak jsme stále doufali, že nám to vydrží bez deště. Naše přání však nebylo vyslyšeno a počasí připomínalo spíše konec října. Na pátek jsme měli domluvený stan od Rádia Petrov, pro děti bylo připraveno malování, různé soutěže a spousta plyšáků. Jenže vytrvalý déšt moc návštěvníků nepřilákal, ale ti skalní a přespolní příznivci se přece jen dostavili, za což jsme opravdu vděční. V sobotu se počasí na chvíli umoudřilo a odpoledne bylo krásně prosluněné. V neděli bylo od rána zase zataženo a navíc se přidal studený vítr, takže odpolední teplota 12 °C moc návštěvníků nepřilákala. Vystoupení country kapely Zimour tak vyznělo skoro naprázdno. Místo piva a zonky se nejčastěji podával horký čaj - zkrátka květnové počasí jako vyšité. Jediná výhoda byla snad v tom, že se krásně kouřilo od parních lokomotiv.


Typický obrázek pro prvomájový pátek.
(foto © Tomáš Randýsek)


Jenda marně od rána vyhlížel ty davy cestujících, které by rád svezl,
ale nakonec se přece jen dočkal:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Stan Rádia Petrov byl určitě připraven na větší návaly dětí.
Ale děvčata i tak rozdávala balónky, plyšáky a volné jízdenky ke svezení:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Pavel zatopil po delší době Gromita a měl na přednádraží velkou sledovanost.
Kouřové efekty byly opravdu vynikající:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


Sobota a neděle byly současně první parní dny v letošním roce.
Návštěvníkům se postupně představily lokomotivy Victoria, Krzenowic, Ponava a Solingen:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


V provozu byly také bateriové lokomotivy AEG, TU 47.001 a oba lokotraktory:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)


V sobotu nás navštívil Kazimierz Karuga z polských Katowic i se svými přáteli.
Kazimierz stal novým majitelem parní lokomotivy Morava a také novým členem našeho klubu.
Takže Moravu budete na našich kolejích vídat i v budoucnu:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © T. Randýsek)


Country kapela Zimour hrála k poslechu v neděli odpoledne, škoda jen toho počasí.
Na závěr jsme je na oplátku svezli parkem:

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)

(foto © Tomáš Randýsek)